Skadehanterare

The We Select Company AB / Fastighetsskötarjobb / Helsingborg
2023-02-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skadehanterare" (publicerad 2023-04-04) ⬅️


Visa alla fastighetsskötarjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos The We Select Company AB i Helsingborg, Åstorp, Höganäs, Landskrona, Ängelholm eller i hela Sverige

Vill du arbeta på ett av Sveriges största privata fastighetsbolag som dessutom befinner sig i en stark tillväxtfas? Rikshem tar nu nästa steg i sin utveckling med fokus på ökad hållbarhet, digitalisering samt långsiktig kundnöjdhet och utökar därför verksamheten i Helsingborg med en Skadehanterare. Var med och väx på ett av Sveriges mest spännande och expansiva fastighetsbolag!
Din roll
I rollen som Skadehanterare blir din huvudsakliga uppgift att ansvara för och säkerställa hanteringen av uppkomna skador inom fastighetsbeståndet som består av hyreslägenheter samt några samhällsfastigheter. I nära samarbete med förvaltningsorganisationen driver och leder du arbetet från att en skada påträffats tills dess att ärendet är åtgärdat och avslutat.
Arbetet kommer att innebära många kontaktytor både internt såsom externt där ditt fokus är att säkerställa att uppkommen skada åtgärdas med ett korrekt utförande, till rätt pris och med en nöjd och informerad hyresgäst.
I detta ansvar ingår det exempelvis att:
utföra skadebesiktningar
anmäla till försäkringsbolag samt arbeta med löpande uppföljning
stötta och bistå skadedrabbad kund tillsammans med förvaltningsassistent
göra utvärdering och kritisk granskning av skadeutredningar
utreda eventuell evakuering
upphandla åtgärder
ansvara för ekonomisk uppföljning av respektive skada
göra slutbesiktning, utvärdera och återkoppla till kund
beräkna och upprätta underlag för hyresreduktion
utföra skadeförebyggande arbete inklusive löpande okulärbesiktning på fastigheter
sprida kunskap om skadehantering och förebyggande arbete i organisationen
delta i projekt för att utveckla arbetet med skadehantering

Tjänsten är placerad på Rikshems kontor i Helsingborg och du rapporterar till Fastighetschef. Du utgår ifrån det lokala kontor där du arbetar nära kollegor från såväl vår förvaltnings- som projektorganisation. Du kommer också att ingå i ett nätverk med ca 4 andra skadehanterare fördelade över landet. Nätverket skapar en samhörighet med möjlighet att utbyta erfarenheter och kompetens och utvecklas tillsammans. Merparten av det dagliga arbetet hanteras på kontoret men man jobbar även på plats i våra fastigheter regelbundet. Projekten är geografiskt spridda och man rör sig därför mellan olika orter och områden.
Vem är du?
Du som söker har:
eftergymnasial utbildning inom bygg och fastighet eller tidigare erfarenhet från fastighetsbranschen där du arbetat i en liknande roll, alternativt arbetat med skadehantering, fuktteknik och besiktning på försäkringsbolag eller entreprenadbolag. Du kan också ha arbetat operativt med dessa frågor inom bygg och fastighet
förståelse för servicearbete och vana att samordna/projektleda underhålls- och ombyggnationsprojekt
erfarenhet av kund- och servicearbete
grundläggande kunskaper inom fukt- och inomhusmiljö
administrativ förmåga med god ekonomisk förståelse
B-körkort

Meriterande om du har:
kunskaper i saneringsteknik
kunskaper i fuktteknik och våtrum
erfarenhet av att arbeta med hyresgäster

Vi söker efter dig som är prestigelös, relationsorienterad och som lägger stor vikt vid noggrannhet och hög kvalité i ditt arbete. Som skadehanterare har du en bred och varierande tjänst där du har många olika kontaktytor samt arbetar med många parallella uppgifter. Det är därför viktigt att du gillar att arbeta tillsammans med andra, är serviceinriktad och har ett professionellt kundbemötande. Du är också en självgående person som har förmåga att planera och strukturera din vardag på ett effektivt sätt.
Varför Rikshem?
På Rikshem arbetar vi utifrån värdeorden ENA - Engagerade, Närvarande, Ansvarstagande. För dig som har drivkraft och engagemang finns stora möjligheter att utvecklas och utveckla. Vi erbjuder en trygg arbetsgivare med fortsatta expansionsplaner och höga ambitioner. Läs mer på www.rikshem.se.
Vill du vara med på en spännande resa tillsammans med oss?
Ansök via www.rikshem.se/ledigajobb så snart som möjligt då vi behandlar ansökningar löpande och rollen kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Välkommen in med din ansökan!
Om Rikshem
Rikshem ägs av Fjärde AP-fonden och AMF och är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag. Med över 30 000 lägenheter och samhällsfastigheter på utvalda orter över hela Sverige arbetar vi för att erbjuda bra boenden och trygga miljöer för våra kunder att leva och verka i.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
The We Select Company AB (org.nr 556841-1671)
Terminalgatan 1 (visa karta)
252 78  HELSINGBORG

Arbetsplats
Rikshem

Jobbnummer
7442835

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från The We Select Company AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos The We Select Company AB: