Skadehandläggare, Vikariat 1,5 år
Exportkreditnämnden / Bankjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla bankjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Exportkreditnämnden i Stockholm,
Göteborg eller i
hela Sverige Rollen som skadehandläggare passar dig som vill jobba med varierande arbetsuppgifter inom skadereglering.
Nu har du chansen att arbeta i skadeprocessens alla delar i en spännande internationell miljö.
Vi erbjuder dig
Som medarbetare på Exportkreditnämnden bidrar du till vårt uppdrag att främja svensk export och svenska företags internationalisering. Vi erbjuder dig en arbetsplats med samhällsviktiga och utvecklande arbetsuppgifter i en global miljö.
På EKN får du möjlighet att utvecklas, utmanas och bidra med din kompetens. Vårt arbetsklimat präglas av engagemang och kundfokus. Här välkomnas du av 160 erfarna kollegor, som drivs av att möjliggöra fler och säkra exportaffärer för svenska företag och att göra svåra marknader tillgängliga.
Våra kontor är belägna centralt. Läs gärna mer om våra
https://www.ekn.se/om-ekn/jobba-hos-oss/vi-erbjuder-dig/.Dina framtida arbetsuppgifter
Som Skadehandläggare ansvarar du för administrationen av skadeprocessens alla skeden. Dina främsta arbetsuppgifter består av administration av de olika momenten avseende dröjsmål, skadereglering och fördelning av återvinningar.
Skadeprocessen inom EKN ses över och vissa administrativa arbetsmoment som idag hanteras av andra grupper kan komma att flyttas över till Middle Office. Som skadehandläggare kommer du initialt att ansvara för dessa administrativa uppgifter.
Som skadehandläggare fattar du självständigt beslut i skaderegleringar. Arbetet kännetecknas av ett högt flöde av skadeärenden som kräver en snabb hantering och ställer höga krav på service och kvalitet. Du kommer att ha många kontaktytor och nära samarbete med främst skadejurister och ekonomiavdelningen. I rollen ingår många kontakter i såväl Sverige som utomlands främst med exportörer och banker.
Ditt framtida team/avdelning
Middle Office är EKN:s affärsadministrativa funktion och ansvarar för löpande hantering av garantier och skadeärenden. Middle Office består av ca 15 medarbetare som rapporterar till gruppchef för Middle Office. Gruppen står under utveckling och tar oss successivt an nya arbetsuppgifter.
Publiceringsdatum2023-12-15BakgrundVi söker dig med en relevant akademisk utbildning. Alternativt har du motsvarande förvärvad arbetslivserfarenhet som EKN bedömer som likvärdig. Du har minst 1 års erfarenhet i närtid, av självständigt handläggningsarbete.
Det är meriterade om du har erfarenhet från bank eller försäkringsverksamhet där fokus varit på skadehantering eller återvinningsarbete. Det är viktigt att du har en god digital mognad. Arbetet ställer krav på god kommunikationsförmåga både muntligen och skriftligen i såväl svenska som engelska då vi verkar i en internationell miljö.
Dina egenskaperDen här tjänsten passar dig som vill bli en del av en verksamhet med stor betydelse för den svenska exporten och näringslivets internationalisering. För att lyckas i rollen ska du vara noggrann, flexibel, ansvarstagande och nytänkande. Då arbetsuppgifterna har ett högt flöde och är av varierande karaktär behöver du ha engagemang, hög drivkraft och en inställning att allt går att genomföra. Vi ser att du är en lösningsorienterad person som ser möjligheter istället för hinder och som inte är rädd för att ta tag i stort som smått för att hela kedjan ska fungera. Rollen har många kontaktytor och det är viktigt att du etablerar förtroende. Du behöver även ha förmågan att ge god service och kunna arbeta såväl självständigt som i grupp. Vidare behöver du ha ett strukturerat arbetssätt och god förmåga att tolka, läsa och dokumentera information liksom god förmåga att fatta beslut.
Vi tycker att det är viktigt att du har ett genuint intresse för svenskt företagande och finansieringsfrågor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationTjänsten är ett vikariat på ca 1,5 år med placering på vårt huvudkontor i Stockholm. Den kan komma att förlängas eller övergå i en permanent tjänst.
Vi baserar vår rekrytering på kompetens. Det innebär att vi noggrant definierar vilka kvalifikationer som efterfrågas och sedan utgår från dem genom hela rekryteringsprocessen.
I denna rekrytering använder vi oss av urvalsfrågor som du svarar på i samband med att du skickar in din ansökan. Dina svar kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör.
Arbetsprover och arbetspsykologiska tester kan komma att tillämpas i rekryteringen likaså provanställning.
En anställning på EKN kan innebära att säkerhetsprövning och registerkontroll görs enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585)
För mer information
Vill du veta mer om tjänsten tala med Ulrika Berggren, gruppchef. Frågor om anställningsvillkor och rekryteringsprocessen besvaras av Johanna Vikman, HR-specialist. Facklig representant är Eva Fahlin. Samtliga nås på telefon 08-7880000.
Sista ansökningsdag är den 10 januari 2024
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss säljsamtal gällande rekryteringslösningar och annonseringskanaler, då vi har valt samarbetspartners för denna rekrytering.
Om EKN
EKN har regeringens uppdrag att främja svensk export och svenska företags internationalisering, genom att erbjuda garantier för betalning och finansiering, tillsammans med rådgivning om affärsstruktur och riskhantering. Tjänsterna ger en större säkerhet, ökad konkurrenskraft och fler möjligheter till lyckade exportaffärer.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/37".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Exportkreditnämnden (org.nr 202100-2098)
Arbetsplats Affärsutveckling och affärsstöd, Middle Office
Kontakt Ulrika Berggren, Chef över Middle Office
08-7880077 Jobbnummer 8331133
Observera att sista ansökningsdag har passerat.