Sjuksköterskor till Socialförvaltningen (Kommunal hälso- och sjukvård)

Ovanåkers Kommun / Sjuksköterskejobb / Ovanåker
2024-09-24


Visa alla sjuksköterskejobb i Ovanåker, Hofors, Sandviken, Hedemora, Gävle eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ovanåkers Kommun i Ovanåker

Socialförvaltningens uppgift är att stödja människor som på grund av funktionsnedsättning, ekonomisk eller social problematik behöver olika former av stöd och hjälp.

Vi söker nu sjuksköterskor till Socialförvaltningen

Är du utbildad sjuksköterska och vill arbeta med omsorg och vård av äldre och personer med funktionsnedsättning?

Vill du vara med och utveckla god och nära vård i vår kommun och har fokus på patienten i första hand, då kan det här vara jobbet för dig! Vi ser gärna att du har erfarenhet som sjuksköterska men även du som nyligen har avslutat dina studier är välkommen att söka.

Publiceringsdatum
2024-09-24

Beskrivning
Att arbeta som sjuksköterska inom Socialförvaltningen i Ovanåkers kommun innebär ett varierande och stimulerande jobb. Du arbetar med förebyggande hälso- och sjukvård i kommunens Hemsjukvård, Särskilt boende (SÄBO), Korttidsboende enligt SoL samt bostad med särskild service och daglig verksamhet enligt LSS. Vi erbjuder dig ett stimulerande och flexibelt arbete med stort eget ansvar där du har möjlighet att vara med och göra skillnad. Du kommer arbeta självständigt och möta patienten i dennes hem där du utgår från patientens behov.

På Socialförvaltningen i Ovanåkers kommun kan vi nu erbjuda nu tre lediga tjänster som sjuksköterska. Två av dessa tjänster avser heltidstjänster med huvudinriktning särskilt boende. För dessa två tjänster förekommer kvällstjänstgöring samt i dagsläget tjänstgöring var fjärde helg. Då vi är en relativt liten kommun och sjuksköterskeenhet behöver medarbetare byta huvudområde när verksamhetens behov kräver. Det här arbetssättet medför stark teamkänsla, god kollegial sammanhållning samt att erfarenhetsutbyte blir en naturlig del av vår vardag.

Den tredje tjänsten avser cirka 75 % av arbetstiden förlagd under natt. Resterande arbetstid upp till heltid tjänstgör medarbetare dag, kväll och helg.

Gemensamt för dessa tjänster är att när medarbetare tjänstgör under kväll, helg och natt så arbetar medarbetaren mot kommunens samtliga ansvarsområden (Hemsjukvård, Särskilt boende och LSS). Ange i din ansökan vilken av tjänsterna du är intresserad av.

Det finns ett välfungerande samarbete med kollegor inom ditt område och/eller andra yrkesprofessioner för rådgivning och utbyte av kompetens. Du är en viktig del av teamet, vilket innebär att du även är ett ansikte utåt som kommer sprida glädje, motivation och inspiration i din yrkesroll. Att arbeta inom kommunal Hälso- och sjukvård innebär även medarbetare ser till kommunen som helhet och att alla yrkeskategorier behöver samarbeta för våra invånares bästa och med fokus på framtidens välfärdsutmaningar.

Vi arbetar aktivt för att ha en bra arbetsmiljö med återhämtningsmöjlighet och därmed skapa goda förutsättningar för ett hållbart yrkesliv. En trivsam och bra arbetsmiljö är viktigt.



Dina arbetsuppgifter
Som sjuksköterska är arbetsuppgifterna varierande och innehåller bl.a. omhändertagande av palliativa patienter, bemöta personer med kognitiva eller psykiska sjukdomar, såromläggningar, injektioner, provtagningar och bedömning av olika hälsotillstånd.

I rollen ingår även att handleda omvårdnadspersonal, patienter och deras närstående.

Du ingår i ett hälso-och sjukvårdsteam tillsammans med fysioterapeut, arbetsterapeut, rehabassistenter, undersköterskor och sjuksköterskor. Du har ett nära samarbete med bland annat enhetschefer, omvårdnadspersonal och primärvårdens läkare.



Kvalifikationer
Du är utbildad sjuksköterska och har en svensk sjuksköterskelegitimation.

Det är meriterande om du har genomgått specialistutbildning till distriktssköterska, demenssköterska, vård av äldre eller inom palliativ vård.

Att du har en god kommunikations- och samarbetsförmåga samt ett bra bemötande är viktigt, utifrån att arbetet som sjuksköterska inom den kommunala hälso- och sjukvården innebär många kontakter både externt och internt.

Du ska vara lyhörd, flexibel samt ha förmåga att dela med dig av kunskap och information på ett pedagogiskt sätt.

Du ska ha goda kunskaper i det svenska språket och behärska det i både tal och skrift.

Goda datorkunskaper är en förutsättning för att kunna utföra uppdraget då vi arbetar i flera olika IT-system.

B- körkort för manuell växellåda är ett krav.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.



Anställningsvillkor
Vi tillämpar löpande urval för denna tjänst.

Provanställning kan eventuellt tillämpas.

Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter.

Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan!

Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro.

Om du är eller tidigare har varit anställd i Ovanåkers kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/105".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ovanåkers kommun (org.nr 212000-2304)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Socialförvaltningen, Hälso- och sjukvård

Kontakt
Verksamhetschef Ingrid Andersson
0271-57406

Jobbnummer
8916673

Prenumerera på jobb från Ovanåkers Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ovanåkers Kommun: