Sjuksköterskor Till Kirurgens Akutvårdsavdelning Kava, Sundsvall
Region Västernorrland / Sjuksköterskejobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjuksköterskejobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Västernorrland i Sundsvall,
Timrå,
Härnösand,
Kramfors,
Hudiksvall eller i
hela Sverige Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.
Länssjukvård somatik samordnar länssjukvården för den specialiserade somatiska vården i Region Västernorrland. Området somatik består av elva länssjukvårdsverksamheter. Länssjukvårdsverksamheterna bedrivs vid tre sjukhus, Sundsvall, Sollefteå och Örnsköldsvik och ett antal mottagningar förlagda till flera orter i länet. Området har cirka 2 400 anställda.
Kirurgisk akutvårdsavdelning även kallad KAVA är länssjukhusets akutvårdsavdelning för patienter inom kirurg-, urolog- och ÖNH klinikerna. Här vårdas patienter med akuta sjukdomar upp till 72 timmar. Nu söker vi två sjuksköterskor till vår arbetsgrupp!
•
I rollen som sjuksköterska på KAVA arbetar du med akut omvårdnad och övervakning av verksamhetens patienter. Du medverkar vid undersökningar och arbetar med preoperativa förberedelser och postoperativ vård. Vårt mål är att alltid utgå från patientens behov och vi strävar efter ett patientnära teamarbete där arbetsuppgifterna är integrerade och medarbetarna kompletterar varandra. Vi erbjuder ett spännande och omväxlande arbete där du kommer att få vara delaktig i enhetens utvecklingsarbete.
När du börjar hos oss får du en individanpassad inskolning som bidrar till att du får en bredd i din roll som sjuksköterska på kirurgisk akutvårdsavdelning. Vi använder oss av en arbetstidsmodell kopplat till ett poängsystem som ger ledig tid kopplad till andel obekväm arbetstid. Du arbetar två helger av fem och när du känner dig trygg i rollen förväntas du kunna arbeta i rotationstjänstgöring. Schemat läggs efter önskemodell tillsammans i arbetsgruppen. Verksamheten använder sig av kompetenstrappa för sjuksköterska vilket bidrar till att säkra, behålla och utveckla våra kompetenser.
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Du har goda kunskaper i svenska språket och är van att hantera olika IT-system. Det är meriterande om du har erfarenhet av kirurgisk sjukvård eller akutsjukvård.
Du som söker är en flexibel person som har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Du har en god samarbetsförmåga samt en positiv inställning i ditt arbete.
Välkommen med din ansökan!
Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Publiceringsdatum2021-10-14ErsättningMånadslön.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagREGION VÄSTERNORRLAND
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "130:2021:283".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Västernorrland (org.nr 232100-0206)
Arbetsplats Region Västernorrland
Jobbnummer 6042551
Observera att sista ansökningsdag har passerat.