Sjuksköterskor till allmänpsykiatrisk vårdavdelning i Ängelholm
Region Skånes skånevård Sund, psykiatri / Sjuksköterskejobb / Ängelholm
2014-07-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Sjuksköterskor till allmänpsykiatrisk vårdavdelning i Ängelholm" (publicerad 2014-12-01) ⬅️
Visa alla sjuksköterskejobb i Ängelholm,
Åstorp,
Bjuv,
Bräcke,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skånes skånevård Sund, psykiatri i Ängelholm,
Helsingborg,
Landskrona,
Eslöv,
Hässleholm eller i
hela Sverige Gör skillnad. Varje dag.
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vi främjar det regionala näringslivet, kulturen och samarbeten med andra regioner, i och utanför Sverige. Region Skånes högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Genom division Psykiatri erbjuds Skånes befolkning ett samlat specialistpsykiatriskt vårdutbud inom Allmänpsykiatri, Barn- och Ungdomspsykiatri och Rättspsykiatri. Verksamheten har en gedigen anknytning till Lunds universitet och andra lärosäten i regionen. Division Psykiatri har cirka 3 000 anställda och en budget på cirka 2 000 miljoner kronor.
Verksamhetsområde Helsingborg har heldygns-, och öppenvård i Ängelholm och Helsingborg. Vårt upptagningsområde är de 8 kommunerna i nordvästra Skåne. Vi har ett gott samarbete med dem genom samverkansmöten och vårdplaneringar.
Avdelning 52 är en allmänpsykiatrisk vårdavdelning för heldygnsvård, riktad till personer över 18 år. Här vårdas personer med tillstånd/sjukdomar ur hela det psykiatriska diagnosspektret. Vi som arbetar på avdelningen är läkare, medicinsk sekreterare, sjuksköterskor och skötare samt enhetschef. Avdelningen kommer under hösten 2014 att flytta till nya lokaler i Helsingborg.
Publiceringsdatum2014-07-21ArbetsuppgifterSom sjuksköterska arbetar du som omvårdnadsansvarig i kontaktmannateam, har ett nära samarbete med patient och anhöriga samt ansvarar för vårdplanering för dina patienter. Du arbetar nära patienten med olika omvårdnadsuppgifter utifrån patientens behov. I dina övriga arbetsuppgifter som sjuksköterska ingår bland annat dokumentation, rondarbete och läkemedelshantering.
KvalifikationerVi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Kunskaper i svenska motsvarande nivå C enligt Europarådets nivåskala är ett krav.
Har du vidareutbildning i psykiatri ser vi det som meriterande, alternativt ser vi gärna att du vill gå denna framöver. Tidigare arbetslivserfarenhet inom psykiatrisk vård är önskvärt.
Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet, ett gott etiskt förhållningssätt, vilja till förbättringsarbete, att du har lätt för att samarbeta samt att du är flexibel och strukturerad.
Vi arbetar med löpande urval i denna rekrytering, välkommen in med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Tillträde sker efter överenskommelse. Arbetstiderna är schemalagd dag och kväll, helgtjänstgöring två av fem helger.
Utdrag ur misstanke- och belastningsregister kommer att göras innan eventuell anställning. Vi tillämpar individuell lönesättning utifrån kompetens och erfarenhet.
Läs mer om Region Skåne,
www.skane.seNu kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig,
www.skane.se/jobb . Här finner du också förutom annonstitel, förvaltning eller bolag, hur många som har sökt tjänsten.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-08-03
Ange följande referens när du ansöker: A406341
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarie Björkman - Enhetschef 042-406 50 58
Eva Jansons - HR-specialist 042-406 50 63
eva.jansons@skane.seFacklig kontaktCharlott Adlercreutz - Vårdförbundet 042-406 26 06
charlott.adlercreutz@skane.seFöretagRegion Skånes skånevård Sund, psykiatri
AdressRegion Skånes skånevård Sund, psykiatri
Västra Storgatan 12
29189 KRISTIANSTAD
KontorsadressVästra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
Jobbnummer 1943099
Observera att sista ansökningsdag har passerat.