Sjuksköterskor, resursteamet

Skellefteå kommun, avdelningen för vård och omsorg / Sjuksköterskejobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjuksköterskejobb i Skellefteå, Robertsfors, Piteå, Norsjö
Visa alla jobb hos Skellefteå kommun, avdelningen för vård och omsorg i Skellefteå

Vi söker en sjuksköterska till resursteamet som vill vara en del i ett arbetslag där vi jobbar mest av allt för andra - men även för varandra.

Skellefteå förbereder sig på att växa ordentligt de närmaste åren och här kommer det finnas både stora möjligheter och utmaningar. Hälso- och sjukvårdsenheten är kommunens del av primärvården. Som medarbetare hos oss finns du mitt i utvecklingen och som sjuksköterska har du ett av de allra viktigaste jobben, där varje dag innebär prioriteringar av vår tid, kompetens, våra insatser och vårt engagemang. Alltid med målet att alla ska kunna leva livet bäst möjligt.

I resursteamet arbetar du över hela kommunen och har därför stor variation och flexibilitet i ditt arbete. Du arbetar främst dagtid måndag till fredag, men även kväll och helgtjänstgöring ingår i arbetet, natt kan förekomma.

Som sjuksköterska hos oss erbjuds du; ett självständigt arbete där du har stöd av teamet, individuell inskolning efter behov, fortbildning och utvecklingsmöjligheter samt hållbara arbetstider. Vi arbetar för en kultur som bygger på dialog och tillit.


Publiceringsdatum
2022-05-23

Arbetsuppgifter
Arbetet är uppdragsstyrt och handlar i huvudsak om att självständigt möta våra patienter för att bedöma, planera, utföra och följa upp hälso- och sjukvårdsinsatser.
Du ingår i ett multiprofessionellt team som samarbetar med, och kring patienten. Att handleda och stötta andra yrkesgrupper till att växa i deras yrkesroll utgör en del av uppdraget. Du är delaktig i utvecklingen av professionen och verksamheten. Andra exempel på utvecklingsområden är digitala verktyg och system. Regionen är en viktig samarbetspart. Arbetet är rörligt och föränderligt med många olika kontakter med patienter och anhöriga, kollegor och andra inom och utanför organisationen


Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och det är meriterande om du har specialistutbildning och erfarenhet av arbete som sjuksköterska. En god ämneskompetens och vilja att hålla dig uppdaterad inom ditt yrkesområde är en förutsättning för att lyckas i rollen.

Som person är du självständig, initiativrik och ansvarstagande. Arbetet förutsätter att du har ett strukturerat och systematiskt tillvägagångssätt, öga för detaljer och förmåga att kunna prioritera rätt. Vidare besitter du en pedagogisk förmåga, är hänsynsfull i ditt bemötande och trivs med att arbeta nära i team. För att kunna utföra arbetet är B- körkort ett krav.

Skellefteå kommun är finsk förvaltningskommun, det är därför meriterande om du kan finska. Kan du dessutom teckenspråk så ser vi det som en tillgång i våra verksamheter.


ÖVRIGT
Socialkontorets medarbetare ger vård, omsorg och stöd till människor i hela Skellefteå. De kan vara äldre, människor med fysisk eller psykisk funktionsnedsättning eller enskilda och familjer i behov av särskilt stöd under en period.

Vår verksamhet finns runt om i hela kommunen och hos oss finns specialister inom flera områden inom äldrevård, demensvård, kost, stöd och aktivering för funktionsnedsatta, missbruksvård, familjerådgivning och mycket mer. Med empati, kunskap och engagemang bidrar socialkontoret till att skapa ett Skellefteå där alla får plats.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skellefteå kommun, Avdelningen för vård och omsorg

Jobbnummer
6671851

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera på jobb från Skellefteå kommun, avdelningen för vård och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skellefteå kommun, avdelningen för vård och omsorg: