Sjuksköterskor i diabetes och astma/KOL till vårdcentralen Delfi
Region Skåne, Primärvården Skåne / Sjuksköterskejobb / Höganäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjuksköterskejobb i Höganäs,
Bräcke,
Helsingborg,
Ängelholm,
Bjuv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skåne, Primärvården Skåne i Höganäs,
Helsingborg,
Ängelholm,
Bjuv,
Åstorp eller i
hela Sverige Region Skåne ska främja god hälsa och vi ansvarar för att det finns bra sjukvård och kollektivtrafik för alla invånare i Skåne. I vårt uppdrag ingår också att verka som koordinator, inspiratör och samlande kraft för utvecklingen i Skåne. Vi är Skånes största arbetsgivare med 32 000 medarbetare och en total budget på 38 miljarder kronor (2013). Högsta beslutande organ är regionfullmäktige som väljs av invånarna i Skåne.
Vårdcentralen Delfinen ligger i pittoreska Höganäs i nordvästra Skåne, med närhet till havet och naturen på Kullahalvön. Denna ackrediterade hälsovalsenhet, som betjänar hälften av invånarna i Höganäs kommun, är en enhet med såväl specialister i allmänmedicin, distriktssköterskor, sjukgymnaster, kuratorer, arbetsterapeut, dietist, uroterapeut, gynekolog och mödrahälsovård. Vi har flera sköterskeledda mottagningar såsom diabetes, astma/KOL, hypertoni med flera, och arbetar i tvärprofessionella team.
Publiceringsdatum2013-10-22ArbetsuppgifterNu utökar vi vår verksamhet med två nya tjänster och söker därför två nya medarbetare, en sjuksköterska med diabetesutbildning och en sjuksköterska med astma/KOL-utbildning till vårdcentralen Delfinen.
I tjänsten ingår sedvanliga arbetsuppgifter för en sjuksköterska på vårdcentral såsom telefonrådgivning, labb och triagering. Som diabetssjuksköterska har du din egen diabetsmottagning. Som astma/KOL sjuksköterska kommer du att ha egen astma/KOL mottagning. Vi erbjuder dig kontinuerlig fortbildning inom specialområdena.
KvalifikationerVi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med utbildning inom astma/KOL eller diabetes. Därtill ska du ha språkkunskaper i svenska, lägst motsvarande nivå B2 enligt Europarådets nivåskala. Vi ser gärna att du har erfarenhet av triage och telefonrådgivning och har arbetat i primärvård tidigare men det är inget krav.
Du är en god kollega som gärna samarbetar med andra och som bidrar till en positiv stämning på arbetsplatsen. Du trivs med att arbeta där den ena dagen inte är den andra lik och där arbetsbelastningen kan variera. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet samt erfarenhet av astma/KOL mottagning och diabetesmottagning.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde sker enligt överenskommelse. Annonsen avser två tjänster. En diabetessjuksköterska och en astma/KOL sjuksköterska.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-11-05
Region Skåne värdesätter alla medarbetares kompetens, oavsett olikheter såsom kön, etnicitet eller funktionsnedsättning. Vi arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Region Skåne.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Region Skåne samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen.
Nu kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig,
www.skane.se/jobb. Här finner du också förutom annonstitel, förvaltning eller bolag, hur många som har sökt tjänsten.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ange följande referens när du ansöker: A356478
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCecilia Hultqvist - Verksamhetschef 042- 406 03 77
Anneli Jönsson - Enhetschef 042- 406 03 28
Facklig kontaktLotta Larsson - Vårdförbundet 042- 40 63 18
FöretagRegion Skåne, Primärvården Skåne
AdressRegion Skåne, Primärvården Skåne
Scheelevägen 8
29189 KRISTIANSTAD
Jobbnummer 1683258
Observera att sista ansökningsdag har passerat.