Sjuksköterskestudenter och undersköterskor sommarvikariat
Habo kommun, Socialförvaltningen / Undersköterskejobb / Habo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla undersköterskejobb i Habo,
Mullsjö,
Jönköping,
Aneby,
Tidaholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Habo kommun, Socialförvaltningen i Habo Vill du vara med och ge god och säker vård till medborgarna Habo kommun?
Nu har du möjligheten att bli vår nya kollega på hälso- och sjukvårdsenheten i Habo. Här ingår du i vårt härliga, engagerade och kompetenta hälso- och sjukvårdsteam tillsammans med sjuksköterskor, distriktssköterskor, arbetsterapeuter och sjukgymnaster. Hälso- och sjukvårdsenheten ansvarar för hälso- och sjukvårdsinsatser både i ordinärt boende och särskilt boende.
Habo kommun ligger i södra Vätterbygden som är en av landets främsta tillväxtregioner.
I Habo finns allt från ett livaktigt centrum, närhet till skog, natur och härliga bad i Sveriges näst största sjö.
Publiceringsdatum2022-02-08ArbetsuppgifterSom semestervikarie inom hälso- och sjukvårdsverksamheten arbetar du tillsammans med kollegor med att ge hälso- och sjukvård till våra patienter. Ditt huvudsakliga uppdrag är att assistera våra sjuksköterskor samt utföra delegerade arbetsuppgifter. Vilka arbetsuppgifter du får beror på dina tidigare erfarenheter samt hur långt du har kommit i din sjuksköterskeutbildning. Arbetsuppgifterna kan exempelvis bestå av bedömningar, läkemedelshantering, provtagning, såromläggningar mm.
På hälso- och sjukvårdsenheten arbetar du tillsammans med sjuksköterskor, rehabpersonal och omvårdnadspersonal. I hemsjukvården arbetar vi i den enskildes eget hem (ordinärt boende), på vård- och omsorgsboende, och/eller på korttidsboende.
Dokumentation sker i journalsystemet Combine.
Arbetstiden är förlagd dagtid måndag-fredag
Vikariat (heltid eller deltid) juni, juli och augusti 2022
KvalifikationerVi söker dig som är sjuksköterskestudent och som har slutfört termin 4 i dina studier. Om du är utbildad undersköterska, har hunnit arbeta en tid i uppdraget och är intresserad av att utvecklas ytterligare i din yrkesroll är du också varmt välkommen med din ansökan.
Uppdraget ställer krav på att du är en ansvarsfull, lyhörd och flexibel person som tycker om att arbeta med människor. Med respekt för enskilde ska du ha ett professionellt bemötande som skapar trygghet och förtroende. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Du har god förmåga att utrycka dig i tal och skrift på det svenska språket.
B-körkort är ett krav.
Intervjuer och rekrytering sker fortlöpande under ansökningsperioden.
ÖVRIGT
Habo kommun eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. Vår värdegrund utgår från begreppen Engagemang, Närhet och Ansvar.
I Habo kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Habo kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt e-rekryteringssystem kan du skicka din ansökan till: Habo kommun, Personal- och löneenheten, Box 212, 566 24 Habo. Ange referensnummer på din ansökan.
Ansökningshandlingar returneras ej.
Inför rekryteringsarbetet har Habo kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Sommarjobb / Säsongsanställning 11 dagar - 3 månader, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHabo kommun, Socialförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022-406".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Habo kommun (org.nr 212000-1611)
Arbetsplats Habo kommun, Socialförvaltningen
Kontakt Enhetschef Hälso och sjukvård
Mattias Hallman
mattias.hallman@habokommun.se 036-4428304 Jobbnummer 6324434
Observera att sista ansökningsdag har passerat.