Sjuksköterska, Vårdcentralen Kärna
Region Östergötland / Sjuksköterskejobb / Linköping
2018-02-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Sjuksköterska, Vårdcentralen Kärna" (publicerad 2019-06-19) ⬅️
Visa alla sjuksköterskejobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Östergötland i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Vårdcentralen Kärna ingår i Primärvårdscentrum(PVC) och ligger i Malmslätt på bekvämt cykelavstånd från centrala Linköping. Vi är en vårdcentral med cirka 35 medarbetare med både en lång och gedigen erfarenhet representerad, blandat med arbetskamrater som är mer nya inom primärvården och där vi kompletterar varandra i kunskap och erfarenheter. Vårdcentralen har cirka 12 000 patienter listade och vid vårdcentralen bedrivs en komplett primärvård innefattande läkarmottagning, BVC, distriktssköterskemottagning, specialistmottagningar för diabetes, astma/KOL, inkontinens och hälsomottagning. Vårdcentralen har även kurator, psykolog, fotvårdsterapeut och dietist. Vi håller på att utveckla våra sköterskemottagningar och är även på väg att starta en sköterskeledd hjärtmottagning. Vi utgör en universitetssjukvårdsenhet (USV) tillsammans med Vårdcentralen Ekholmen där fokus ligger på forskning och utveckling.
Vi har en stark önskan att kunna erbjuda våra patienter en vård av bästa kvalitet och med en hög tillgänglighet.
Publiceringsdatum2018-02-14Dina arbetsuppgifterVi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete med telefonrådgivning samt eget mottagningsarbete. Arbetet innebär både ett självständigt arbete samt nära samarbete med andra yrkesgrupper. Tjänstgöring på jourcentralen enstaka arbetspass ingår.
Erfarenhet och utbildningDu är legitimerad sjuksköterska. Det är meriterande om du har påbyggnad inom distriktssjukvård, diabetesvård eller astmavård eller har intresse av att vidareutbilda dig inom något av dessa områden.
Dina personliga egenskaperDu har god initiativförmåga och förmåga att kunna fatta egna beslut. Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du kommunicerar på ett tydligt sätt. Du är trygg och stabil och har välgrundade och tydliga värderingar som du baserar ditt agerande på. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på effektivt sätt och tar ansvar för din uppgift. Du har även lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar.
Forskning
Eftersom vi är en universitetssjukvårdsenhet uppmuntrar och stöttar vi intresse för forskning.
Anställning och information
Detta är ett vikariat till och med 31 maj 2019 med möjlighet till förlängning. Tjänstgöringsgrad 100 %. Tillträde snarast eller efter överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Vårdenhetschef Elin Nyander, 072-226 14 95,
elin.nyander@regionostergotland.seFacklig företrädare för Vårdförbundet är Lotta Arrhenius, 010-103 53 31,
charlotta.arrhenius@regionostergotland.seSå ansöker duSista ansökningsdag är den 4 mars 2018. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Glöm inte att bifoga kopia på examensbevis eller legitimation med din ansökan. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver teknisk support kontakta MTIT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Varaktighet, arbetstid
Detta är ett vikariat tom 31 maj 2019 med möjlighet till förlängning. Tjänstgöringsgrad 100 %.
ErsättningVi tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRegion Östergötland
AdressRegion Östergötland
Vårdcentralen Kärna
Kärnabrunnsgatan 10
58665 LINKÖPING
KontorsadressVårdcentralen Kärna
Kärnabrunnsgatan 10
Jobbnummer 3963492
Observera att sista ansökningsdag har passerat.