Sjuksköterska till tjänst som materialkonsulent, Regionupphandli
Region Halland, Regionupphandling / Sjuksköterskejobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjuksköterskejobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Halland, Regionupphandling i Halmstad Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 600 medarbetare inom 370 olika yrken - alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas "Vi KAN", där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande - ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.
Regionservice levererar servicetjänster till Region Hallands kärnverksamheter. Medarbetarna utför tjänster inom serviceområdena teknik, fastigheter, kost, städ, vaktmästeri, logistik, administration, kurs & konferens, upphandling, intranät, kommunikation och it/tele. Regionservice målsättning är att utveckla en effektiv och rationell service med hög kvalitet.
Regionupphandling består av 14 personer och är en gemensam resurs för upphandling. Regionupphandling är en avdelning inom Regionservice med uppdrag att uppfylla verksamheternas behov av upphandlingstjänster som präglas av engagemang för såväl vårt eget som för kundens uppdrag.
Till Regionupphandling i Halmstad söker vi en-två specialistutbildad sjuksköterska med lång vårderfarenhet. Vi söker dig som ser det som en spännande utmaning att arbeta med upphandling samt handläggning av sortiments- och materialfrågor tillsammans med vården och ansvarig upphandlare.
Publiceringsdatum2015-12-11ArbetsuppgifterSom Materialkonsulent arbetar du mot de förvaltningar som har patientkontakt och stöttar personal i deras användning av upphandlat patientnära material. Arbetsmodellen kring materialkonsulentrollen är under utveckling och tänkbart att uppdelning sker i profilområden.
Du är därför delaktig i analys- och upphandlingsfasen samt under avtalstiden. Arbetet som materialkonsulent innebär huvudsakligen att:
Analysfasen
• Analysera olika produktområden, verksamhetsbehov och leverantörsmarknader.
• Inventera vårdens produktspecifika behov och tillsammans med arbetsgrupp omsätta till kravspecifikation.
• Följa utveckling gällande vård, metoder, produktförändringar, lagar, standards och föreskrifter.
• Leder arbetsgruppen i arbetet med att ta fram produktspecifika krav:
• Verksamhetens krav.
• CE märkning, MDD-direktiv, standarder, lagkrav.
• Miljökrav, tillgänglighet, sociala och etiska krav.
Upphandlingsfasen
• Hantering av inkomna varuprover som registreras, granskas och sorteras inför projektgruppens utvärdering.
• Ansvar för utvärdering och bedömning mot ställda krav, tillsammans med projektgrupp.
• Samordnar tester samt ansvar för framtagandet av utvärderingsprotokoll.
• Sammanställning av utvärderingar.
Under avtalstiden
• Informera och vara rådgivande om upphandlade produkter.
• Analysera nya produkter under avtalsperioden samt föreslå utbyten.
• Följa upp hur verksamheten nyttjar upphandlat sortiment samt medverka till förbättringar.
• Vara behjälplig vid avvikelser/reklamationer.
• Besöka och ha en kontinuerlig kontakt med vården och leverantörer kring produktrelaterade frågor.
KvalifikationerFör denna tjänst krävs att du är legitimerad sjuksköterska med lång erfarenhet och vidareutbildning inom något specialistområde.
Du ska vara serviceinriktad, strukturerad, målinriktad och tycka om att informera/utbilda såväl individer som grupper. Du skall också ha ett intresse för upphandlingsfrågor. Goda kunskaper och erfarenhet av arbete i IT-system är viktigt. Även vana att arbeta i MS Office är meriterande.
Vidare tror vi att du är mål- och resultatinriktad, har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift samt har en god samarbetsförmåga.
Då arbetet innebär resor i hela regionen måste du ha körkort.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan!
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde sker snarast eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-14
Ange följande referens när du ansöker: RGS 65/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMadelene Winbo, Upphandlingschef 0705-17 96 30
madelene.winbo@regionhalland.seFacklig kontaktMajlis Adolfsson, Vision 010-455 39 46
FöretagRegion Halland, Regionupphandling
AdressRegion Halland, Regionupphandling
Box 517
30180 HALMSTAD
KontorsadressSödra vägen 9 HALMSTAD
Jobbnummer 2571956
Observera att sista ansökningsdag har passerat.