Sjuksköterska till SOS Alarms Medicinska Specialistcenter i Stoc

Sos Alarm Sverige AB / Sjuksköterskejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjuksköterskejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sos Alarm Sverige AB i Stockholm, Danderyd, Uppsala, Eskilstuna, Västerås eller i hela Sverige

SOS Alarm fyller en unik samhällsfunktion som dygnet runt larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser. På uppdrag av svenska staten ansvarar SOS Alarm för nödnumret 112 och informationsnumret 113 13 och har även en central roll i samhällets krisberedskap. Verksamheten innefattar även alarmering, säkerhets- och jourteletjänster för kommuner, landsting och företag.

SOS Alarm svarar för nödnumret 112. Ca 25 % av våra 3,5 miljoner årliga samtal rör sig om nödställda med vårdbehov. Vi har mycket stora krav på oss att arbeta snabbt och med hög kvalitet och precision; Vi besvarar samtalen på under 8 sekunder och inom någon minut har vår personal i de allvarligaste fallen prioriterat ärendet och larmat ut ambulans. Det ställer mycket höga krav på vår personal. Vi utvecklar nu vårdområdet genom att vid SOS centralen i Stockholm etablera ett Medicinskt Specialistcenter.

Vill Du vara med oss i den utvecklingen? Då kan SOS centralen i Stockholm vara Din nya arbetsplats.

Som SOS-sjuksköterska arbetar du med handläggning av medicinska intervjuer per telefon. Du bedömer och prioriterar behov av ambulans, ger akutmedicinsk rådgivning i väntan på ambulans, hänvisar patienter till rätt vårdnivå och är medicinskt stöd till SOS-operatören.

Vi söker Dig med:

• Minst 3 års yrkeserfarenhet som legitimerad sjuksköterska.

• Erfarenhet av akutsjukvård 

Du skall ha god förmåga att fokusera och fatta beslut, samt en stark inlevelseförmåga. Du behöver ha servicekänsla samt god stress- och simultankapacitet. Samarbetsförmåga, flexibilitet samt nytänkande är viktiga egenskaper eftersom verksamheten är i ständig utveckling. Du ska vara öppen för utmaningar samt ha stort intresse för utveckling och lärande. Alla medarbetare har ett personligt ansvar för att utveckling sker. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, samarbetsvilja och initiativkraft. Har Du dessutom Specialistutbildning är det meriterade. 

Tjänsterna är på heltid med dygnstjänstgöring. Vi ser gärna sökande med såväl svensk som utländsk bakgrund. Du måste behärska det svenska språket fullt ut samt ha goda kunskaper i engelska. Ytterligare språkkunskaper ser vi som en merit. Svenskt medborgarskap är ett krav liksom mycket goda datakunskaper i Officepaketet. Vi tillämpar provanställning i sex månader.

Du är mycket välkommen med din ansökan.

Publiceringsdatum
2013-11-08

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-12-08
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therese Holmkvist 08-454 37 76

Företag
SOS Alarm Sverige AB

Adress
SOS Alarm Sverige AB
Box 5776
11487 Stockholm

Jobbnummer
1698008

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sos Alarm Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sos Alarm Sverige AB: