Sjuksköterska till hemsjukvården

Kristianstads kommun / Sjuksköterskejobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjuksköterskejobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.


Publiceringsdatum
2022-03-07

Arbetsuppgifter
Som sjuksköterska i hemsjukvården ingår du i ett team och förväntas arbeta tvärprofessionellt och ha en god förmåga till samarbete. Vi arbetar med hög kvalité och utvecklingsfokus mot patienter med olika diagnoser och omvårdnadsbehov. Det är viktigt att du kan förmedla ditt perspektiv, utifrån den kompetens du har i helhetsbedömningen kring en patient. Vi har tillgång till specialistsjuksköterska i psykiatri och i våra team finns också specialistundersköterskor och hemsjukvårdsundersköterskor som utför delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter.

Till våra nya sjuksköterskor erbjuder vi en bred introduktion och en mentor för en säker och trygg start i rollen som sjuksköterska i hemsjukvården.

Arbetsuppgifterna indelas enligt samverkansavtal med Region Skåne och i arbetet ingår samverkan med externa aktörer i syfte att ge patienten bästa möjliga vård.


Kvalifikationer
Du som söker till oss är legitimerad sjuksköterska och vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i hemsjukvård. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift i svenska språket då kommunikation och dokumentation ingår i ditt arbete. B-körkort för manuell växellåda är ett krav.

Dina personliga egenskaper betyder mycket för oss och vi letar efter dig som har en god förmåga att kommunicera och främja en god arbetsmiljö. Du kan motivera och entusiasmera din omgivning och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. Du ska kunna prioritera och planera och samtidigt ha förmågan att snabbt kunna ställa om efter verksamhetens behov för dagen. Du ser dokumentation som ett viktigt arbetsredskap. Vidare har du förmåga att kunna samarbeta med olika professioner och ha en helhetssyn för verksamheten.

ÖVRIGT
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne.

I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.

Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.

Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2022-03-01, eller efter önskemål.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kristianstads kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "OMS-2022-20".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kristianstads kommun (org.nr 212000-0951)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Kristianstad kommun, HSV

Kontakt
Enhetschef
Birgitta Gjerstad
044-13 20 50

Jobbnummer
6407298

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: