Sjuksköterska till Arbetsmiljöenheten

Kalmar kommun, Kommunledningskontoret / Sjuksköterskejobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjuksköterskejobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kalmar kommun, Kommunledningskontoret i Kalmar

Kalmar växer och vi är nu över 70 000 invånare.
Kalmar har en fantastisk kulturhistorisk miljö som ger staden charm och karaktär men Kalmar är också en modern universitetsstad med visioner. Här finns framtidstro, bra kommunal service och stadspuls parallellt med en livskraftig landsbygd.

Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 200 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi ca 6 000 anställda.

Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet. Kalmar kommun värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till det.

Tillsammans gör vi ett Kalmar för alla ännu bättre. Välkommen att söka jobb hos oss!

Kommunledningskontoret ger stöd och service till kommunfullmäktige och kommunstyrelsen med dess arbetsutskott och personalutskott. Kommunledningskontoret ger också service till nämnder och kommunägda bolag. Det gäller t.ex. kommunikation, juridik, IT, upphandling, utbildning, löner, arbetsrätt, redovisning och företagshälsovård.




Publiceringsdatum
2021-11-18

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill vara med och ytterligare stärka våra förebyggande och rehabiliterande insatser på Arbetsmiljöenheten utifrån din profession.

Du arbetar med hälsofrämjande, förebyggande- och rehabiliterande tjänster, såsom kartläggande samtal, lagstadgade medicinska kontroller, vaccinationer, utbildning inom HLR och första hjälpen m.m.

Du jobbar också med olika projekt och har vissa ansvarsområden där vi integrerar våra kompetenser som krävs för uppdraget.


Kvalifikationer
Du ska vara legitimerad sjuksköterska med ett intresse för arbetsmedicin. Det är meriterande om du har erfarenhet från företagshälsa men det är inte ett krav, men en förutsättning är att du är intresserad av människor i arbetslivet, har en helhetssyn och vill arbeta förebyggande och hälsofrämjande.

Du behöver vara lyhörd, vara utvecklings- och förändringsbenägen, ha god struktur på ditt arbete men också finnas tillgänglig och bemöta medarbetaren/kunden där de befinner sig.

I arbetet som företagssköterska har du ett starkt kundfokus och drivs av att skapa värde och resultat. Du har en förmåga att se helheter och är proaktiv i samarbetet med våra uppdragsgivare. Du är engagerad, målinriktad och en flexibel lagspelare.

God administrativ förmåga, IT-kunskap och erfarenhet av Office-paketet är en förutsättning för att kunna arbeta hos oss. Körkort B krävs.

ÖVRIGT
För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.

Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2022-02-01 . Anställningen är på Arbetsmiljöenheten tom 31/8 2022 (ev. förlängning), därefter som sjuksköterska på omsorgsförvaltningens Hälso- och sjukvårdsverksamhet.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kalmar kommun, Kommunledningskontoret

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1069371".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kalmar kommun (org.nr 212000-0746)

Arbetsplats
Kalmar kommun, Kommunledningskontoret

Kontakt
Enhetschef, HSL, omsorgsförvaltningen
Frida Nord Persson
0480-45 29 08

Jobbnummer
6125199

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kalmar kommun, Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kalmar kommun, Kommunledningskontoret: