Sjuksköterska, Solbacken
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen / Sjuksköterskejobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjuksköterskejobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen i Sandviken Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar verksamhetsområdena ordinärt boende, särskilt boende, HSL och korttidsvistelse samt LSS och socialpsykiatri. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom t ex ekonomer, HR, systemförvaltare och allmänt administrativt stöd.
Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg ska bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.
Inom Omsorgsförvaltningen arbetar ca 70 sjuksköterskor i en samlad sjuksköterskeenhet. Inom enheten finns en viss uppdelning mellan hemsjukvård, särskilt boende samt LSS, där du har kollegiala möten och stöd. Solbacken är ett demensboende där du tillsammans med en sjuksköterskekollega kommer att ansvara för 32 patienter. Lägenheterna är fördelade på 4 våningar, 8 platser per våning.
Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
• semesterväxling
• friskvårdsbidrag
• hälsofrämjande aktiviteter
• extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
• personal- och fritidsföreningen Pulsen
Publiceringsdatum2022-10-18ArbetsuppgifterI din roll som sjuksköterska har du det fortlöpande medicinska ansvaret för patienterna, gör självständiga observationer och bedömningar. Dokumentationen sker i datajournalsystemet Lifecare HSL. Vi strävar efter ett starkt teamarbete med patienten i centrum där handledning av omsorgspersonal samt fördelning och samordning av vårdarbetet är en stor del. Anhörigkontakter ingår som en självklar del i arbetet.
Arbetet är varierande, allt från att förebygga ohälsa till att hantera akuta tillstånd.
KvalifikationerDu som söker är legitimerad sjuksköterska. Vidareutbildning inom distrikts-, äldre- eller psykiatrisk vård är meriterande.
Befattningen kräver att du både kan arbeta självständigt men också vara en lagspelare. I uppdraget ingår att handleda omsorgspersonal, det är därför viktigt att du har en god pedagogisk förmåga, är lyhörd och finns tillgänglig för omsorgspersonalen.
Som person är du strukturerad och kan prioritera ditt arbete.
Självklart har du ett gott bemötande och är trygg i din yrkesroll
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.
Körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.
I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "143-22".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sandvikens kommun (org.nr 212000-2346)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
Kontakt Enhetschef Sjuksköterskeenheten
Hossam Abu Rweileh
hossam.aburweileh@sandviken.se 026-24 13 70 Jobbnummer 7086432
Observera att sista ansökningsdag har passerat.