Sjuksköterska, Gimo

Östhammars kommun, Socialförvaltningen, Vård och omsorg / Sjuksköterskejobb / Östhammar
2019-03-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Sjuksköterska, Gimo" (publicerad 2019-05-22) ⬅️


Visa alla sjuksköterskejobb i Östhammar, Uppsala, Heby, Tierp, Sala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Östhammars kommun, Socialförvaltningen, Vård och omsorg i Östhammar

Varje dag går cirka 1700 personer till arbetsplatsen Östhammars kommun för att leverera välfärd och utveckling så att vårt lokala samhälle kan fortsätta vara tryggt och attraktivt. Vi gör det tillsammans, med engagemang, ansvar och öppenhet. Det är vi stolta över.

Vi tror på balans mellan arbete och fritid och att ge dig flexibilitet och möjlighet att påverka din arbetssituation. Låter det som något du önskar vill vi gärna välkomna dig till oss!


Publiceringsdatum
2019-03-01

Arbetsuppgifter
Vård och Omsorg består av fem ortsbaserade verksamhetsområden (Alunda, Gimo, Östhammar, Österbybruk och Öregrund) samt en närvårdsenhet, en korttidsenhet och natthemsjukvård. Tillsammans arbetar vi med fokus på ett rehabiliterande och hälsofrämjande arbetssätt. Nu söker vi tre sjuksköterskor till Gimo, 5 mil norr om Uppsala med goda kommunikationsmöjligheter.

Målgruppen är i första hand äldre personer i behov av vård, både på särskilda boenden och i det egna hemmet. Som sjuksköterska hos oss är du en nyckelperson i vårt team och i utvecklingen av den vård vi erbjuder. Teamet består av biståndshandläggare, omvårdnadspersonal, arbetsterapeut, sjukgymnast samt enhetschef. Som sjuksköterska är du patientansvarig, och du ansvarar för att planera, genomföra och utvärdera omvårdnads-, hälso- och sjukvårdsinsatser för patienter med varierande sjukdomstillstånd.

En stor del av uppdraget innebär att handleda, delegera och stödja omvårdnadspersonalen. Arbetet innebär även ett nära samarbete och kontakt med vårdtagare och anhöriga, och du får arbeta konsultativt och hälsofrämjande.

Vi erbjuder ett självständigt och utvecklande arbete med gemenskap och kompetensutveckling, fin arbetsmiljö och bra arbetstider. Vi hoppas få välkomna dig till oss!


Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, och det är en fördel om du har vidareutbildning eller erfarenhet inom geriatrik eller demens. För jobbet behövs körkort, god datorvana och goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift.

Du kommer att trivas hos oss om du är en lagspelare och delar våra värderingar engagemang, ansvar, öppenhet och tillsammans. Du är noggrann, flexibel, och har god samarbets- och planeringsförmåga. Som person är du empatisk och lyhörd i möten med kunder och kollegor, och ser möjligheter istället för hinder.

ÖVRIGT
I den här rekryteringen har vi valt vilka kanaler vi vill synas i och undanber oss därför ytterligare erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra en god kommunikation med dig ser vi gärna att du söker digitalt.

Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan digitalt kan du skicka din ansökan, märkt med referensnummer till:

Östhammars kommun
Lednings- och verksamhetsstöd
Box 66
742 21 Östhammar

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100 % eller deltid enligt överenskommelse Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-31
Ange följande referens när du ansöker: KS-2018-672 - 1
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karoline Ericsson 0173-856 60

Företag
Östhammars kommun, Socialförvaltningen, Vård och omsorg

Adress
Östhammars kommun, Socialförvaltningen, Vård och omsorg
Box 66
74221 Östhammar

Kontorsadress
Box 66 74221 Östhammar

Jobbnummer
4643274

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Östhammars kommun, Socialförvaltningen, Vård och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Östhammars kommun, Socialförvaltningen, Vård och omsorg: