Sjuksköterska/distriktssköterska till Ljungbyholms HC
Region Kalmar län / Sjuksköterskejobb / Kalmar
2022-02-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Sjuksköterska/distriktssköterska till Ljungbyholms HC" (publicerad 2023-03-22) ⬅️
Visa alla sjuksköterskejobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Kalmar län i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Vi erbjuder
Som distriktssköterska/sjuksköterska hos oss arbetar du främst med telefonrådgivning samt förekommande mottagningsarbete.
Du arbetar med sjukvårdsrådgivning vilket innebär att göra bedömningar, ge råd och lotsa till rätt vårdinstans. Teamanda, prestigelöshet och humor är för oss grundpelare till en bra arbetsmiljö och en trevlig stämning. Vi arbetar med Primärvårdens hela åtagande och har sjuksköterskemottagningar inom demens, diabetes, astma/KOL, blodtryck, livsstil, inkontinens, samt vaccinationer.
Tjänstgöring på Kalmarjouren kan bli aktuellt.
Vi söker
Vi söker dig som vill vara delaktig i att driva verksamhetens utveckling. Du är ansvarstagande, strukturerad, positiv och kan rycka in där det behövs. Du kan arbeta självständigt utifrån egen planering samtidigt som du har god samarbetsförmåga. Att ge god service till patienterna såväl som dina kollegor är en självklarhet och du känner dig bekväm i patientkontakterna.
Du ska vara legitimerad sjuksköterska, specialistutbildning med inriktning distriktssköterska är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av primärvård och vårt journalsystem Cosmic. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Rekrytering sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!
Vår arbetsplats
Ljungbyholms hälsocentral ligger strax söder om Kalmar. Hit flyttar barnfamiljer som vill ha ett boende med tillgång till natur och ett bekvämt avstånd till staden. Stadsbussarna passerar oss ofta och vill man tillgodose sin vardagsmotion och bo i centrala Kalmar så finns det fina cykelvägar.
Ljungbyholms hälsocentral är en familjär hälsocentral med ett mycket gott arbetsklimat och god kamratskap i personalgruppen. Vi försöker arbeta med att utveckla vår verksamhet så att vi tar tillvara och använder allas kompetens.
Vi har cirka 6600 listade patienter. Hos oss arbetar distriktsläkare samt utbildningsläkare, distriktssköterskor/sjuksköterskor, undersköterskor, medicinska sekreterare och psykolog.
Välkommen med din ansökan!
Vi är en del av Primärvårdsförvaltningen, som erbjuder hälso- och sjukvård till hela Kalmar län. Vi finns både i större städer och på mindre orter. Med allmänmedicin som vår utgångspunkt ser vi människan i ett helhetsperspektiv och arbetar för att främja hälsa i alla möten.
Primärvårdsförvaltningen är en del av Region Kalmar län. Tillsammans är vi 7 000 medarbetare som jobbar för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete - varje dag.
Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Efter överenskommelse Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2022-02-08ErsättningVi tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagREGION KALMAR LÄN
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/116".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Kalmar Län (org.nr 232100-0073)
Arbetsplats Primärvårdsförvaltningen
Kontakt Tina Davidsson, Verksamhetschef
0480-819 46 Jobbnummer 6322821
Observera att sista ansökningsdag har passerat.