Sjuksköterska - Gottsunda vårdcentral
Region Uppsala / Sjuksköterskejobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjuksköterskejobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Uppsala i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Håbo,
Enköping eller i
hela Sverige Gottsunda vårdcentral
Vill du vara med och utveckla den framtida vården tillsammans med oss? 2018 samlas Primärvården och Hälsa och habilitering i en gemensam förvaltning, med cirka 1400 medarbetare. Vårt nya arbetssätt är en del i arbetet med att förverkliga visionen om nära vård i hela Uppsala län. Hos oss blir du en viktig del i vår förändringsresa och du får goda utvecklings- och karriärmöjligheter.
Vår verksamhet
Vårdcentralen tillhör Primärvården, Region Uppsala. Vi vill att du ska trivas och utvecklas hos oss. Därför ger vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter i en stimulerande miljö.
Våra vårdcentraler finns i hela länet. Vi arbetar med patienten, i team på vårdcentralen och samarbetar med kollegor på olika vårdnivåer - tillsammans för din hälsa. Vårt arbete grundar sig i våra värdeord kompetens, engagemang, tillgänglighet och pålitlighet. Vi hoppas att du som delar vår värdegrund också vill bidra och stärka vår verksamhet för patientens bästa. Vårt arbete ger samhällsnytta och vi gör det med ett stort miljöfokus.
Gottsunda vårdcentral finns i nybyggda lokaler i Gottsunda centrum, i sydvästra delen av Uppsala. Vi har drygt 14 000 listade patienter och ungefär 60 medarbetare. Vår verksamhet är bred och alla yrkesområden inom vårdcentralens uppdrag finns representerade. Vi har även en ungdomsmottagning. Många av våra patienter kommer från andra länder och andra kulturer, vilket vi tycker gör arbetet hos oss extra omväxlande och intressant.
Ditt uppdrag
Dina arbetsuppgifter på Gottsunda vårdcentral innefattar mottagningsarbete med drop-in verksamhet och telefonrådgivning samt även patientkontakt genom e-tjänster.
Din kompetens
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och som har några års erfarenhet i yrket. Tidigare erfarenhet av primärvård, vårdsystem, telefonrådgivning samt triagering ses som meriterande. Det är även meriterande om du har kompetens inom demensvård. Vi tror att du är intresserad av bra flöden i verksamheten och vill vara med och utveckla arbetssätt och samarbeten på vårdcentralen.
Vi erbjuder
Vi erbjuder en tillsvidaresanställning och ett vikariat på heltid med start i juni eller enligt överenskommelse. Vikariatet sträcker sig ett år.
Vi satsar på trygga anställningar och bra förmåner via vårt kollektivavtal. Vi har vid sidan av din individuella utvecklingsplan även regelbundna utbildningsdagar för kompetensutveckling. Det gör att du ingår i ett stort nätverk med kunniga kollegor.
Vill du ha ett utmanande jobb tillsammans med oss?
Vill du veta mer om oss och jobbet är du välkommen att kontakta Verksamhetschef Patricia Lundén på telefonnummer 018-6117806.
Publiceringsdatum2018-04-11Så ansöker duVälkommen med din ansökan via länken nedan. Vi vill ha din ansökan senast den 29 april. Skriv i ditt ansökningsbrev om du är intresserad av tillsvidareanställningen eller vikariatet. Bifoga kopia på din legitimation och intyg på det som styrker din åberopade kompetens tillsammans med din ansökan.
Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.
Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare, 100 %, Tillträde 2018-06-04 -
ErsättningFast lön. Kollektivavtal finns.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-29
Ange följande referens när du ansöker: PV110/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRegion Uppsala
AdressRegion Uppsala
Primärvården
75185 Uppsala
KontorsadressPrimärvårdens ledningskontor
Dragarbrunnsgatan 78
Jobbnummer 4077226
Observera att sista ansökningsdag har passerat.