Sjukgymnast/fysioterapeut till Sandviken Norra Din hälsocentral
Landstinget Gävleborg, Division Primärvård / Sjukgymnastjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukgymnastjobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstinget Gävleborg, Division Primärvård i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Landstinget Gävleborg erbjuder dig ett meningsfullt arbete i en god arbetsmiljö. Här finns goda utvecklings- och karriärmöjligheter och en bra miljö att leva och bo i. Hos oss får du utveckla dina kunskaper i en dynamisk verksamhet med generösa personalförmåner.
Hälso- och sjukvården är indelad i fyra länsövergripande divisioner som omfattar större delen av vår verksamhet. Utbildning på våra folkhögskolor, kultur och kommunikationer är andra viktiga delar, liksom folktandvården, som drivs som ett landstingsägt bolag.
Vi bygger för framtiden och satsar mer än en miljard kronor i nya och bättre lokaler de kommande åren.
Vi har en väl utbyggd primärvård med hälsocentraler över hela länet. Likvärdig vård i ett län med stora avstånd förutsätter en utvecklad närsjukvård med ett brett utbud. Division Primärvård har cirka 1100 medarbetare inom sex verksamhetsområden. Våra 28 hälsocentraler är basen i hälso- och sjukvården. Till divisionen hör även sjukvårdsrådgivningen, familjeläkarjourer, ungdomsmottagningar, mödravårdscentraler, beroendevård, hudmottagning och asyl- och migranthälsa. Våra patientlöften - alltid, nära, trygg - är stommen i vår verksamhet.
Sjukgymnastiken på Sandviken Norra Din hälsocentral är belägen på Sandvikens sjukhus. Upptagningsområdet för hälsocentralen är tätort och landsbygd med cirka 11 800 personer. Sjukgymnastteamet på Sandviken Norra består av 4 personer. Mottagningen sker i samverkan med Sandviken Södra Din hälsocentral.
Med cirka 6500 anställda är Landstinget Gävleborg en av länets största arbetsgivare och en viktig aktör för utvecklingen av ett livskraftigt Gävleborg. Välkommen till oss!
Publiceringsdatum2014-09-25ArbetsuppgifterSom sjukgymnast kommer du att arbetar med bedömningar och behandlingar av patienter i primärvården med olika funktionsnedsättningar/diagnosgrupper och rehabiliteringsbehov.
Det ställs krav på självständigt arbete, ett gott bemötande, god samarbetsförmåga och professionellt ansvar.
KvalifikationerLegitimerad sjukgymnast med erfarenhet av arbete inom primärvård.
Det är meriterande om du har utbildning och erfarenhet av att arbeta med behandlingsformerna OMT, OMI alternativt McKenzie och redcord.
Vi lägger vikt på personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Landstinget Gävleborg använder sig av e-rekrytering.
Uppgifterna sparas enligt personuppgiftslagen (PUL) och du behöver inte fylla i dem igen om du ska söka ett jobb hos oss vid ett senare tillfälle. Däremot kan du enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill.
Alla dina ansökningar sparas under din egen inloggning på
www.offentligajobb.se där du även når ditt CV. Givetvis är det bara behörig personal som kan komma åt dina uppgifter.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden
Arbetstider och omfattningHeltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Enligt överenskommelse. Tjänsten är ett vikariat till och med 2015-12-31.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-10-07
Ange följande referens när du ansöker: LS 2014/1060
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEwa Berglund, Vårdenhetschef 026-27 83 48, 070-533 37 80
ewa.berglund.johansson@lg.seFacklig kontaktEva Matton, LSR 026-15 86 89, 070-200 33 59
eva.matton@lg.seFöretagLandstinget Gävleborg, Division Primärvård
AdressLandstinget Gävleborg, Division Primärvård
Rektorsgatan 1
80188 Gävle
KontorsadressRektorsgatan 1 80188 Gävle
Jobbnummer 2009130
Observera att sista ansökningsdag har passerat.