SJR söker en ekonom för uppdrag inom Financial Payments
Konsultverksamheten Ekonomi / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Konsultverksamheten Ekonomi i Stockholm,
Solna,
Täby,
Nacka,
Haninge eller i
hela Sverige SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
SJR söker en ekonom för uppdrag inom Financial Payments
Arbets- och ansvarsområden
• Ansvara för betalning av företagets finansiella likviditetsflöden som sker på kapital-, penning och valutamarknaden.
• Hantering av samtliga likviditetsflöden i företagets finanssystem samt säkra att betalning sker med optimalt betalningssätt på korrekt valutadag.
• Hantering av låne- och leasingtransaktioner samt betalning för operationella leasingtransaktioner.
• Ansvarig för upprättande av daglig likviditetsprognos i olika valutor. Aktiv dialog med koncernens enheter för att säkerställa att korrekt saldo erhålls vid användning av koncernkonto.
• Bevaka samtliga kontons saldo efter att de dagliga transaktionerna är genomförda.
• Kontroll och löpande avstämning av bankavier/bankkvitton.
• Kontinuerlig avstämning av bankkonton mot finanssystemet.
• Driva och delta i förbättringsprojekt inom administration/likviditetshantering.
• Ansvara för att befattningens rutiner är dokumenterade samt tillse att de är lättillgängliga och löpande uppdateras.
• Back-up för tjänst inom back-office.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och vi ser gärna att du har ekonomisk utbildning alt. flerårig praktisk erfarenhet av arbete med administration av finansiella transaktioner. Vidare har du erfarenhet av bankverksamhet och har arbetat i ett bankavstämningsprogram. Tjänsten kräver goda kunskaper i engelska samt att du är en strukturerad, samarbetsorienterad person med god analytisk förmåga.
Publiceringsdatum2011-01-15Så ansöker duVill Du söka till denna konsulttjänst, se nedan. Urval och intervjuer sker löpande och vi ber Dig ansöka snarast, Om Du har frågor kring tjänsten är Du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Ingrid Hammer på telefon 070 471 59 23. Vi ser fram emot Din ansökan!
Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningEnligt ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-02-13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagKonsultverksamheten Ekonomi
AdressKonsultverksamheten Ekonomi
Box 7420
10931 Stockholm
Jobbnummer 823053
Observera att sista ansökningsdag har passerat.