Sjöspeditörer sökes omgående till Helsingborg
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Vill du arbeta med transport och spedition? Trivs du med att ge service till kunder och arbeta i högt tempo? Då har vi ett spännande uppdrag för dig!
Publiceringsdatum2017-04-10Om tjänstenAdecco söker för kunds räkning en sjöspeditör. Vår kund är ett av världens mest internationella företag med territorier över hela världen. Vår kund finns representerade i över 200 länder. Rollen som sjöspeditör är varierande och du arbetar i team, dels med dina kollegor samt övrig personal hos kunden. Arbetsuppgifterna innefattar huvudsakligen;
• Utveckla och bibehålla relationer med kunder samt företräda företaget på ett professionellt sätt.
• Verkställa bokningar och optimering av bokningar enligt gällande processer och rutiner.
• Hantera bokningar (från kund eller andra kontor/nätverket), dvs skapa och bekräfta bokningar, samt se till att samtliga transportsätt utförs i tid enligt kundens och produktens krav.
• Säkerställa att samtliga transportsätt utförs i tid.
• Arbeta proaktivt med att informera kund om leveransstatus, eventuella incidenter och lösningar på problem.
• Säkerställa att kundkrav uppfylls och göra nödvändiga förändringar/återkoppla till kund om rutiner skulle avvika från kundens krav och önskemål.
• Arbeta med daglig kundnöjdhet, genom regelbundna uppföljningar.
• Säkerställa att alla dokument är kompletta och uppdaterade i tid enligt gällande lagar, förordningar samt interna rutiner (DGR, tull etc.). Dokumenthantering och registrering av bokningarna är också en del av ditt dagliga arbete.
Om dig
Har du förmågan att erbjuda den bästa servicen och hitta tillbaka till dina arbetsuppgifter trots att du blir avbruten? Då kommer du att trivas här. Vi söker dig som har en hög social kompetens och servicekänsla samt lyhördhet för kundens behov. Vi ser gärna att du även har en god initiativförmåga och ansvarskänsla, samt är kvalitetsmedveten och noggrann. Din goda förmåga att knyta kontakter på telefon och mail hjälper dig också då du löser problem med finess och trivs med stundtals högt tempo. Du är en lagspelare som har erfarenhet av att arbeta i team, samt med MS Office och liknande arbetsuppgifter. Att ha en gymnasieutbildning, samt att tala och skriva svenska och engelska obehindrat är en förutsättning . Eftergymnasial utbildning inom transport/logistik, samt erfarenhet av spedition är en merit.
Viktigt för tjänsten:
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift
• Gymnasieutbildning
Om anställningen
Tjänsten som sjöspeditör är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Till att börja med är uppdraget fram tills vecka 34 men för rätt person finns det goda möjligheter till förlängning.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Annika Lantz på 0736-84 73 72.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid 08.00-16.30
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnnika Lantz
annika.lantz@adecco.se 0736-847372
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Södra Tullgatan 3
21140 MALMÖ
KontorsadressSödra Tullgatan 3
Jobbnummer 3430287
Observera att sista ansökningsdag har passerat.