Sjöspeditör Import
Geodis / Företagsförsäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsförsäljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Geodis i Göteborg,
Helsingborg,
Malmö,
Norrköping,
Stockholm eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av spedition, är strukturerad och serviceinriktad samt trivs i en internationell arbetsmiljö med högt tempo?
Vi söker just nu en Sjöspeditör Import till ett längre vikariat på vårt huvudkontor i Göteborg!
Vi kan erbjuda ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete i en internationell miljö med goda möjligheter till personlig utveckling. Vi är kvalitetscertifierade enligt den internationella standarden Investor in People. Som medarbetare hos oss utgör du vår viktigaste resurs och vi strävar efter att vara den bästa arbetsplatsen för våra anställda.
Din roll
Vår avdelning General Cargo arbetar med allt från våra små till stora kunders sjösändningar och består av en import- och exportavdelning.
I rollen som Sjöspeditör på vår importavdelning kommer du att ha den övergripande kontrollen över kundens godsflöde och dagligen ha kontakt med våra kunder och leverantörer. Du ansvarar för sjösändningar från bokning till slutfakturering och har regelbundna kontakter med GEODIS nätverk runt om i världen.
Övriga arbetsuppgifter:
Planera och boka upp transport enligt avrop från kund.
Leveransbevakning
Utfärda transportdokument
Fakturering samt kostnadskontroll
Kundvård
Vi sitter i moderna lokaler mitt i centrala Göteborg (Rosenlundsgatan). Tjänsten är ett vikariat på 14 månader.
Publiceringsdatum2018-03-20BakgrundVi söker dig som har gymnasieutbildning och 1-5 års erfarenhet av att arbeta med sjöspedition, gärna import. Du har även erfarenhet av både LCL och FCL. Har du eftergymnasial utbildning, till exempel högskoleutbildning eller yrkeshögskoleutbildning inom logistik eller spedition, är det meriterande.
Vidare ser vi gärna att du:
• Har goda kunskaper i Microsoft Office-paketet
• Talar och skriver svenska och engelska flytande
• Erfarenhet och god kunskap i operationella system
Vi tror att du trivs i en roll med kundkontakt, då du är utåtriktad, kommunikativ och skapar goda kontakter internt och externt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och driver dina arbetsuppgifter självständigt vidare, samtidigt som du gärna samarbetar med andra. Du trivs i en arbetsmiljö med högt tempo och när du får använda din problemlösningsförmåga. Du beskriver dig som flexibel och du har lätt för att anpassa dig till ändrande omständigheter.
Vi söker efter dig som vill arbeta i linje med våra värderingar: Passion, Commitment, Innovation, Trust och Solidarity.
Så ansöker duPassar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Ansökningar hanteras löpande så skicka gärna din ansökan snarast möjligt, dock senast 2018-03-29.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig chef Maria Blom tel +46 70 60 07 024.
Kontaktperson Unionen: Karin Fälth
Telefonnummer: 0706698155
Varaktighet, arbetstid
Heltid 14 månader
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSofie Grettve
FöretagGEODIS
AdressGEODIS
Rosenlundsgatan 8
41120 Göteborg
KontorsadressRosenlundsgatan 8, Göteborg
Jobbnummer 4032007
Observera att sista ansökningsdag har passerat.