Sjöimportspeditör till marknadsledande logistikföretag!
Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Vill du arbeta i en internationell miljö på ett marknadsledande bolag inom transport och spedition? Är du serviceminded och har en tydlig och god kommunikativ förmåga? Vi på Adecco Office & HR söker nu en speditör inom sjöimport!
Hur ser din arbetsdag ut?
Du kommer att arbeta på ett internationellt företag som är ledande inom transport och spedition, framför allt inom sjö- och flygfrakt. I din roll som sjöimportspeditör kommer du att vara del av ett team om 8-10 kollegor som tillsammans ansvarar för företagets största kunder inom sjöimporten. Du kommer inledningsvis att ansvara för import sjösändningar vilket innefattar att bevaka sändningarna när de kommer in och att kommunicera till kund om när och hur sändningarna kommer. Vidare kommer du att få ansvara för att tillhandahålla information till kunden i rätt till så att kunden kan ordna med sin förtullning. Du kommer också att få ta fram underlag för fakturering.
Uppdraget kommer att starta omgående och pågå fram till sista augusti 2016, där det för rätt person finns goda möjligheter till förlängning. Arbetet är på 37,5h/vecka, där arbetstiderna är förlagda mellan 08.00-16.30 Du kommer att erbjudas en anställning i vår konsultverksamhet och arbeta ute hos vår kund i Göteborg.
Vem trivs här?
Du som har en utbildning inom spedition/logistik från YH-utbildning, högskola eller motsvarande kommer snabbt att finna dig tillrätta i denna roll. Har du dessutom kunskap och erfarenhet av arbete inom spedition, gärna inom sjö, och trivs med att arbeta med kundservice och att tillgodose kundens behov kommer snabbt att finna dig tillrätta i denna roll. Du är duktig på att hantera datorer och känner dig bekväm med att använda Office-paketet. Vidare använder du svenska och engelska språket obehindrat i ditt arbete.
Som person är du duktig på att bygga relationer och har ett utpräglat servicetänk. Du trivs med att ha kundkontakter och vet vikten av att vårda relationen med en kund och att bemöta dem på ett korrekt sätt. Du trivs med att arbeta i team men uppskattar även möjligheten att ta egna initiativ. Du har lätt för att sätta dig in i nya uppgifter med en god förmåga att förstå helheten. Din lyhördhet, servicekänsla och stresstålighet gör att du trivs på denna avdelning som präglas av högt arbetstempo. Din noggrannhet och förmåga att strukturera upp ditt arbete gör att du kan arbeta snabbt och effektivt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet!
Vad erbjuder vi?
Du kommer att bli anställd som konsult hos Adecco och uthyrd till vårt kundföretag. Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Adecco är certifierat.
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt! Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden.
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.
Välkommen att söka tjänsten!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid
Publiceringsdatum2016-05-03ErsättningFast lön enligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-06-02
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCaroline Carlsson 031-725 45 39
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2823334
Observera att sista ansökningsdag har passerat.