Självständig Systemutvecklare till Xpeedio
Xpeedio Support Solutions AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Xpeedio Support Solutions AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Södertälje,
Nacka eller i
hela Sverige Xpeedio Support Solutions ingår i Modern Holdings Incorporated som i sin tur är en del av vad som kallas "Our Group". Där ingår även börsnoterade företag som Tele2, MTG, Metro, Kinnevik, Transcom och många fler.
Xpeedio är specialister inom IT-infrastruktur och levererar tjänster och resurser med en hög servicekänsla. Just service och kundfokus är något vi anser är eftersatt inom IT-området generellt och inom IT-support specifikt och därför ser vi ett stort värde i sociala- och kommunikativa egenskaper. Vi har fokuserat på IT-infrastruktur sedan 2003 och har tagit en ledande roll inom området IT-support med många välkända kunder. Vårt åtagande har hela tiden blivit större då kunderna velat köpa mer tjänster av oss och vi kan nu stoltsera med att kunna leverera kompetens inom alla delar av en IT-miljö.
Vi söker en utvecklare till vårt ärendehanteringssystem Xamine (www.xamine.se), som bygger på ITILs processer. All den erfarenhet vi skaffat oss i egenskap av supportföretag, och genom nära samarbeten med produktutvecklingsbolag och tjänsteleverantörer, ligger till grund för utvecklingen av Xamine. I systemet bygger vi in den kunskap och erfarenhet vi samlar på oss, dels i egenskap av supportleverantör, dels i dialogen med våra kunder. Vi har ett 20-tal externa Xamine kunder i Sverige och Norge.
Publiceringsdatum2013-05-21Dina arbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter är att genom självständigt arbete utveckla funktioner och gränssnitt i Xamine. Du kommer att samarbeta nära produktansvarig och VD, och tillsammans möta kunders krav och önskemål. Tjänsten kräver en självständig och nyfiken person som vågar komma med idéer och egna förslag på lösningar, och som har känsla för grafisk design och gränssnitt.
Bland arbetsuppgifterna finns även skapande av installationspaket, installera och uppdatera systemen samt import och export av data i databaserna.
Krav/Personlighet
Vi söker dig som har minst 3-5 års erfarenhet av systemutveckling, med vilja och förmåga att arbeta självständigt, med stort engagemang och driv.
Du trivs med att arbeta i en öppen miljö och ha mycket frihet i ditt arbete.
Du tar stort eget ansvar och har lätt för att planera din tid.
Du är innovativ och kreativ, du drivs av att lära dig mer.
Du gillar att lösa problem, och gör det noggrant och snyggt.
Utbildning/Kompetens
Vi ser helst att du är civilingenjör, systemvetare eller liknande med en handfull års arbetslivserfarenhet av systemutveckling i J2EE och att du har mycket goda kunskaper i Microsoft SQL server.
Tjänsten kräver också goda kunskaper i Javascript och HTML.
Nice-to-have är kompetens i SOAP och ANT.
Svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
Övrig informationTjänsten avser en tillsvidareanställning (6 mån prov), med tillträde per omgående eller efter överenskommelse.
Det finns goda möjligheter att själva påverka sin utveckling, under förutsättning att man själv tar eget ansvar och egna initiativ.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan omgående, då vi kommer att intervjua löpande. Ansökan skickas till
ansokan@xpeedio.se . Frågor om tjänsten besvaras av Kenneth Willström, produktansvarig, på 070-410 7310. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-06-20
Ansökan kan skickas till e-postadress:
ansokan@xpeedio.seKontaktKenneth Willström, produktansvarig 0704107310
kenneth.willstrom@xpeedio.seFöretagXpeedio Support Solutions AB
AdressXpeedio Support Solutions AB
Lugnets Allé 1
12030 Stockholm
KontorsadressLugnets Allé 1
Stockholm
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-5220 0300
Faxnummer: 08-293656
E-postadress:
lotta@xpeedio.se Jobbnummer 1559164
Observera att sista ansökningsdag har passerat.