Självständig och initiativrik medarbetare till vårt HR-team i Tu

Alfa Laval Tumba / Administratörsjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alfa Laval Tumba i Botkyrka, Södertälje, Stockholm, Borås, Lund eller i hela Sverige

Ett jobb på Alfa Laval har egentligen alla ingredienser du kan önska dig. Vi finns i lite mer än 100 länder. Det innebär världens möjligheter för dig som är intresserad att arbeta internationellt. Vår affärsidé är att hjälpa våra kunder att optimera prestanda i sina processer. Om och om igen.
Det betyder att du får jobba nära verkligheten, träffa många människor och hela tiden vara med om att lösa intressanta problem. Vi arbetar i teknikens framkant. Det är en utmaning för dig som är lagd åt det innovativa hållet. Att uppfinna och förnya är en drivkraft för oss.
Vi har högt i tak. Har du en vilja att förändra och förbättra saker och ting finns det utrymme att påverka. Det är därför vi vill ha dig som nyanställd. Vi ger dig svängrum. Hos oss finns inga utstakade och färdiga karriärvägar. Det är i första hand ditt kunnande och dina ambitioner som styr din utveckling.
Läs mer om företaget och lediga tjänster på www.alfalaval.com/career.
Inom Operations är en resa påbörjad med att införa ett nytt globalt produktionskoncept, ALPC. Det är en spännande resa för att utveckla verksamheten.  ALPC-arbetet sker i nära samarbete mellan linje, HR och övriga supportfunktioner. Inom Alfa Lavals HR-organisation finns i Sverige ett HR-Center som äger processerna inom Arbetsmiljö & Hälsa, Facklig samverkan och Support & Administration.
Nu söker vi dig som vill jobba inom båda ovanstående områden i Tumba under tiden vår ordinarie medarbetare är föräldraledig. 
Vi söker en personalman/personalkvinna med ansvarsområde arbetare (blue collars) inom Operations Tumba 50 % samt HR Center 50 %. Du arbetar nära HR Business Partner, Unit Manager, Team Managers och IF Metall med att utveckla verksamheten.
Arbetet innehåller samtliga personalfrågor inom detta område såsom;
•  Bemanning (personalplanering & rekrytering)
•  Kompetensutveckling
•  Chefscoachning
•  Arbetsrätt
•  Arbetsmiljö och Rehabilitering
•  HR-administration (HR Center)
Som person är du kommunikativ med en förmåga att skapa och upprätthålla kontakter i kombination med en hög integritet. Du är drivande och lyhörd för vad organisationen behöver. Du är strukturerad, noggrann och har mod att förändra.
Vi söker dig med en högskoleutbildning inom området personal- och arbetslivsfrågor med erfarenhet från relevant HR-arbete, gärna inom BC-området. Du har god kännedom om HR system och processer.
Tjänsten är ett vikariat på ca ett år med start juni 2010.
För mer information om tjänsten kontakta:
Susanna Stegle, HR Business Partner DC-Tumba, 070-9366783.
Magnus Nilsson, HR-Center Manager Sweden, 070-9366905.
Välkommen att söka tjänsten via vårt rekryteringsverktyg på ALround (Alround/Career) senast den 16 mars 2010.

Publiceringsdatum
2010-03-10

Arbetstider och omfattning
Dagtid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-03-16
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Alfa Laval Tumba

Adress
Alfa Laval Tumba
Hans Stahles väg 7
14780 Tumba

Jobbnummer
604271

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alfa Laval Tumba

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alfa Laval Tumba: