Självgående personaladministratör med erfarenhet av rekrytering

Bemannia Kontor / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du självgående och har erfarenhet av HR-administrativt arbete? Har du utbildning inom HR, är strukturerad samt besitter en god samarbetsförmåga? Är du dessutom intresserad av att arbeta på en spännande myndighet i centrala Stockholm, kan detta vara ett uppdrag för dig!

Om uppdraget:

Vår kund, en statlig myndighet med lokaler i centrala Stockholm söker just nu en personaladministratör som kan arbeta heltid med tillträde omgående. Uppdraget pågår i cirka tre månader. Myndigheten är en kunskapsintensiv organisation med ett samhällsviktigt uppdrag.

Publiceringsdatum
2019-01-29

Arbetsuppgifter
Som personaladministratör på myndigheten kommer du att ingå i personalenheten bestående av dig och fyra till kollegor. Ditt fokus kommer att ligga på rekrytering inom olika områden, bland annat forskare, utredare, statistiker och handläggare. Vidare kommer du ansvara för administrationen kring rekryteringsarbetet, koordinering av introduktionsprogram, ansvara eller ge stöd i rekryteringar, samt arbeta med övrig administration, till exempel mötesanteckningar och interna utbildningar. Dessutom kommer du att medverka i utvecklingen av rutiner och processer inom HR. För rollen ser vi att du är strukturerad och självgående men ändå besitter god samarbetsförmåga.

Kvalifikationer
• Högskoleutbildning inom HR och minst 6 månaders erfarenhet av HR-administrativa uppgifter eller gymnasieexamen och flerårig erfarenhet av likvärdigt arbete
• Kunskaper i MS Office
• Kunskaper i HR-system
• Kännedom om lagar och förordningar på området

Vad vi erbjuder dig:

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan:

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Linda Solini på e-postadress: linda.solini@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.

Alla våra lediga tjänster finner du här: www.bemannia.se/lediga-jobb/

Registrera ditt CV här: www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/
Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!

www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia

Varaktighet, arbetstid
Heltid ca 3 månader

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Solini

Företag
Bemannia Kontor

Adress
Bemannia Kontor
Sveavägen 155
11346 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 155 11346 Stockholm

Jobbnummer
4583212

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor: