Självgående och pigg ekonomiassistent som vill gå mot redovisnin
SW / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SW i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på
www.sw.se och gilla oss på Facebook!
Vi söker för kunds räkning en självgående, pigg och social ekonomiassistent med god vana av kund-/ leverantörsreskontra och god ekonomisk förståelse. Vår kund är ett väletablerat, internationellt företag med verksamhet över hela världen. Du arbetar hos kund på deras kontor i Kista.
Ekonomiavdelning är liten vilket ger tjänsten bredd och goda utvecklingsmöjligheter. Du jobbar nära dina kollegor med ett helhetsansvar, där du är involverad i allt fram till bokslut.
Publiceringsdatum2013-08-20Dina arbetsuppgifterI din roll som ekonomiassistent ansvarar du för kund- och leverantörsreskontra. Ditt arbete infattar exempelvis:
• Fakturahantering
• Bokning/avbokning av betalningar
• Löpande bokföring
• Kontakt med kundens leverantörer samt övriga avdelningar internt
• Bankavstämningar
• Fordringar
Då du kommer att arbeta mycket självständigt finns det stora möjligheter för dig att påverka arbetssätt och rutiner kopplat till ditt område, vår kund letar efter en person med driv och idéer. Då avdelningen är liten finns det goda möjligheter att få stor insikt i ekonomiarbetet men det fordrar också en bred ekonomisk förståelse.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som är lägst gymnasieekonom, med minst 3-5 års erfarenhet av arbete som kvalificerad ekonomiassistent. Det är meriterande om du arbetat i SAP tidigare och har goda kunskaper i Excel. Du har ett noggrant, effektivt och ordningsamt arbetssätt. Du har en hög servicekänsla och är affärsmässig i ditt sätt mot kunder och medarbetare samtidigt som du är öppen för förändringar och för att lära dig nya saker. Du bidrar till den goda stämningen i gruppen och ser det som en möjlighet att arbeta i en liten verksamhet. Då du är verksam i en internationell koncern är det viktigt att du behärskar engelska och svenska i såväl tal som skrift.
Övrig informationOvanstående tjänst inleds som ett konsultuppdrag på SW, start snarast, och därefter finns det goda möjligheter till en tillsvidareanställning hos vår kund. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Anette Skantz tel. 08-407 55 66
Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.
Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningEnl. ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-09-19
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnette Skantz +46 8 407 55 66
FöretagSW
AdressSW
10391 Stockholm
Jobbnummer 1630259
Observera att sista ansökningsdag har passerat.