Självgående lönekonsult till stort företag!
Adecco Sweden AB, Uppsala / Ekonomiassistentjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Uppsala i Uppsala,
Sigtuna,
Upplands Väsby,
Täby,
Järfälla eller i
hela Sverige Självgående lönekonsult till internationellt företag!
Har du erfarenhet av lönehantering och trivs med att arbeta mot deadlines? I så fall har vi på Adecco ett utvecklande uppdrag inom lön för just dig!
Hur ser din arbetsdag ut?
Som lönekonsult kommer du att arbeta på en ekonomiavdelning som hanterar lön och ekonomiärenden för hela Sverige.
Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av löpande registrering i lönesystem samt filöverföringar. Du kommer att hantera frågor från anställda och chefer kring till exempel schemaläggningar och flextid. Utöver detta kommer du att arbeta med Expat för anställda som kommer från utlandet.
Arbetet är på heltid måndag-fredag 08:00-16:25. Uppdraget startar i mitten av juni eller juli och pågår till slutet av september. För rätt person kan det finnas möjlighet till förlängning.
Vem trivs här?
Du som tycker om att arbeta mot deadlines och gärna tar för dig i arbetet kommer att trivas bra hos vår kund. Du som har minst två års erfarenhet av lönehantering, gärna inom olika löneprogram, kommer du snabbt att komma in i arbetsuppgifterna och lyckas bra i denna roll.
Du är utbildad inom ekonomi och har en god förståelse för hela processen från lön till bokföring, däribland har du god kunskap om konteringar. Vi ser gärna att du har arbetat med lönehanteringsprogrammet Svensk Lön.
Då mycket internationella kontakter förekommer i arbetet är det viktigt att du talar och skriver engelska obehindrat, vi ser gärna att du har branschspecifika kunskaper i engelska.
Som person är du självgående, noggrann och stresstålig. Du är inte rädd för att ta för dig eller fråga om hjälp ifall något är oklart. Vidare kan du arbeta effektivt under tidspress utan att tumma på kvalitén.
Vad erbjuder vi?
Tjänsten är ett konsultuppdrag som väntas pågå i ca 3 månader. Tjänsten är på heltid, och för rätt person kan det eventuellt finnas möjlighet till förlängning. Som konsult är du anställd av Adecco Sweden och arbetar hos vår kund.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.
Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.
Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida
www.adecco.se och ansöker därifrån eller via den här länken
http://www.adecco.se/sv-SE/soker_du_jobb/Pages/platsannons.aspx?adid=1535140Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta Zinu Kamaly på tel: 018- 65 33 14 eller
zinu.kamaly@adecco.se .
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupporten på tel: 08-598 980 10.
Välkommen att söka!
Publiceringsdatum2012-05-23Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagAdecco Sweden AB, Uppsala
AdressAdecco Sweden AB, Uppsala
Svartbäcksgatan 8
75320 UPPSALA
KontorsadressSvartbäcksgatan 8
Uppsala
KontaktuppgifterTelefonnummer: 018-653300
Faxnummer: 018-127110
Jobbnummer 1251813
Observera att sista ansökningsdag har passerat.