Självgående innesäljare till DinBox!

Help at work / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Help at work i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Sollentuna, Täby eller i hela Sverige

Help at work

Vår kund
DinBox Sverige AB utvecklar och tillverkar produkter för bygg- och fastighetsmarknaden. DinBox finns idag representerade i Sverige, Norge och Danmark. 2012 har varit ett fantastiskt år där vi både har lyckats dubbla omsättningen till närmare 40 mkr och utvecklat en rad nya spännande produkter. Nu ska vi fortsätta att växa, och för att göra det måste vi bli fler duktiga och drivna medarbetare.

Publiceringsdatum
2012-11-07

Arbetsuppgifter
Vi söker nu fler innesäljare till Stockholmskontoret för att marknadsföra våra produkter. Arbetet går till största del ut på att kontakta beslutsfattare hos potentiella kunder inom bygg- och fastighetsbranschen för att göra en behovsanalys, samt för att etablera en relation som senare ska leda till en offert. Underlaget för dina kontakter kommer från en väl upparbetad branschdatabas där kunden garanterat kommer att inhandla produkterna.

Arbetet står till störst del av direkta kundkontakter via telefon, men ungefär en tredjedel av tiden kommer också tillägnas administrativt efterarbete samt tillhörande offertarbete.
Du kommer att arbeta med hela företagets produktutbud, och DinBox är inte bara marknadsledande inom exempelvis funktionella postboxar utan också när det kommer till innovativa och nyskapande lösningar som elektroniska informationstavlor och elektroniska tags kombinerat med övriga produkter.

Profil
För att passa för tjänsten tror vi att du har tidigare erfarenhet av försäljningsyrket, gärna från telemarketing eller liknande branscher. Du trivs bra i en operativ roll som präglas av regelbunden kundkontakt, och du är mycket ansvarstagande gällande dina arbetsuppgifter.
Vi lägger mycket stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekryteringsprocess, och vi tror att du som söker:

• Är mycket noggrann och detaljfokuserad
• Är tävlingsinriktad och målfokuserad, och har förmågan att självständigt hitta energi och motivation för att prestera på topp
• Har ett långsiktigt tänk gällande försäljning, då denna bransch präglas av långa försäljningscykler
• Har en stor social förmåga och har skinn på näsan

Rollen är en tillsvidareanställning på heltid, med placering på Surbrunnsgatan i centrala Stockholm. Företaget präglas av ett jordnära och familjärt klimat där du får chansen att växa inte bara professionellt utan också socialt. Du erbjuds en spännande roll med stort eget ansvar och med en stabil och fast lönemodell. För att främja jämställheten på arbetsplatsen ser vi gärna kvinnliga sökanden!

Detta är en rekrytering som genomförs i samarbete med Help at Work, och urval och intervjuer sker löpande så skicka din ansökan redan idag! Om du har några frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Peder Kargl på Peder.Kargl@HelpatWork.se eller 073 - 633 01 73.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-01-07
Ange följande referens när du ansöker: 306
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peder Kargl, 0736330173, peder.kargl@helpatwork.se

Företag
Help at work

Adress
Help at work
Kungsgatan 37, 4 tr
11156 Stockholm

Jobbnummer
1386240

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Help at work

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Help at work: