Självgående HR-assistent till Solna

Arena Personal Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
2016-02-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Självgående HR-assistent till Solna" (publicerad 2017-04-19) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-02-18

Om tjänsten
Vi söker nu en HR-assistent med god administrativ ådra för uppdrag hos större rikstäckande företag inom fordonsbranschen.

Detta heltidsuppdrag är ett föräldravikariat med önskad start i mitten på april och 10 månader fram med möjlig förlängning upp till ett år.

Som HR-assistent hos vår kund har du en omväxlande vardag. Du sköter annonseringen för kundens rekryteringar i hela Sverige där du skriver annonser, lägger ut på lämpliga kanaler och administrerar i rekryteringssystemet. Därtill har du diverse administrativa arbetsuppgifter, såsom att behandla anställningsavtal, sjukintyg, uppsägningar, skriva protokoll etc. Du är även behjälplig dina HR-kollegor och andra chefer i olika ärenden. Detta kan gälla exempelvis rekrytering eller svara på arbetsrättsliga frågor. Det är även din uppgift att hålla i introduktionsuppföljning av nyanställda och avslutssamtal med personer som säger upp sig.

Profil
Följande kompetenskrav ställs:

• Högskoleutbildning inom personal- och arbetsliv eller motsvarande
• Minst ett (1) års erfarenhet från arbete med HR alternativt administrativa uppgifter
• Goda kunskaper i Office-paketet, framförallt Excel, PowerPoint och Word
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• Körkort

Det är meriterande om du arbetat i programmen Agda och/eller HR-manager.

Då du kommer hantera många olika typer av arbetsuppgifter är det viktigt att du är stresstålig, strukturerad och har en förmåga att prioritera. Därtill är det av stor betydelse att du är serviceminded gentemot chefer och dina HR-kollegor. Bland annat kan en del arbetsrättsliga frågor dyka upp varför du gärna får vara uppdaterad inom området. Det är också önskvärt om du har en känsla för skriven text då du dagligen kommer författa annonser och protokoll.

För att passa in i verksamheten bör du som person vara öppen, prestigelös och redo att rycka in där det behövs. Du är självständig i ditt arbete och har en blick för vad som behöver göras. Vidare är du snabblärd och har lätt för att lära dig nya system. Självklart är du också en social person med en förmåga att känna av omgivningen och anpassa dig därefter.

Vi erbjuder

Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.

Du har nära kontakt med din konsultchef som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.

Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.

Om verksamheten

Arena Personal har 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom bemanning och rekrytering. Våra cirka 800 externa medarbetare verkar på cirka 500 arbetsplatser varje år. Arena Personal är en del av Arenakoncernen, där även Arbetslivsresurs och Impact ingår. Som en del av Arenakoncernen är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra externa medarbetare lika bra som våra kunder.

Så ansöker du
Tre enkla steg till ditt nya jobb:

1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-18
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3049
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ida-Maria Bruhn 08-587 117 00

Företag
Arena Personal Sverige AB

Adress
Arena Personal Sverige AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 7, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2679547

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal Sverige AB: