Självgående bokslutsekonom till Södermalm

Arena Personal Sverige AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-01-14

Om tjänsten
Till vår kund söker vi en analytisk och självgående redovisningsekonom som behärkar årsbokslut självständigt. Du kommer att arbeta på en redovisningsbyrå i moderna, ljusa lokaler centralt på Södermalm. Detta är ett uthyrningsuppdrag på heltid som kommer starta omgående och pågå under tre månader. Om du har flera års årsfarenhet som redovisningskonsult och vill arbeta långsiktigt, kan det även finnas möjlighet till direktrekrytering till vår kund.

Som redovisningsekonom kommer du att ansvara för ett flertal årsbokslut för redovisningsbyråns kunder, vilket exempelvis innebär att hantera:

• Periodiseringar av intäkter/kostnader
• Avstämningar
• Skatteberäkningar
• Bokslutsdokumentation
• Imkomstdeklarationer
• Årsredovisning

Profil
Vi söker dig som har:

• Arbetat minst fem år med liknande arbetsuppgifter och behärskar årsbokslut självständigt
• Vana av att arbeta med ett flertal bolag parallellt, t.ex. som redovisningskonsult
• Eftergymnasial utbildning med redovisningsinriktning
• Mycket goda kunskaper i Excel
• Erfarenhet av Hogia är ett stort plus
• Mycket bra engelskakunskaper i såväl tal som skrift

Övriga önskvärda kvalifikationer:

• Ansvarstagande, noggrann och strukturerad
• Analytisk förmåga och fallenhet samt intresse för siffror
• Driven, serviceinriktad och hög integritet
• Vana av ett analytiskt arbetssätt
• Vana av att arbeta inom tidsplaner
• Förmåga att se såväl helhet som detaljer
• Erfarenhet av att arbeta i olika ekonomisystem
• Prestigelös teamspelare som gärna hjälper till där det behövs

Låter jobbet intressant för dig? Vi tipsar dig att söka så snart som möjligt då tjänsten ska tillsättas omgående.

Vi erbjuder

Arena Personal matchar de bästa kandidaterna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Du får viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.

Om verksamheten

Arena Personal har drygt 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom bemanning och rekrytering. Våra cirka 800 konsulter verkar på cirka 500 arbetsplatser varje år. Arena Personal är en del av Arenakoncernen, där även Arbetslivsresurs, Impact och World Class ingår. Som en del av Arenakoncernen är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra konsulter lika bra som våra kunder.

Så ansöker du
Tre enkla steg till ditt nya jobb:

1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-31
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2930
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Isabelle Lilja 08-587 117 00

Företag
Arena Personal Sverige AB

Adress
Arena Personal Sverige AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 7, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2615388

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal Sverige AB: