Självgående administratör - myndighetsuppdrag

Perido Skills AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vill du bli en del av en verksamhet som arbetar för att skapa gynnsamma arbetsförhållandet för människor i arbetslivet? Har du erfarenhet av ärendehantering eller liknande administrativa uppgifter inom offentlig sektor? Är du redo för ett spännande och meriterande uppdrag? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Publiceringsdatum
2016-07-12

Beskrivning
Perido söker nu en erfaren administratör till en av våra kunder, en myndighet som arbetar med diskrimineringsfrågor och att främja människors lika värde i arbetslivet. Kunden som för nuvarande har kontor i centrala Stockholm, kommer till hösten att flytta till nya fräscha lokaler i Solna.

I rollen som administratör kommer du att assistera enhetschefen och dina kollegor i teamet med administrativa uppgifter såsom att hantera inkommande ärenden och registrera dessa i ärendehanteringssystemet. Du kommer även att registrera expediering av beslut, boka lokaler, ta fram statistikunderlag och avlasta vid övriga kontorsgöromål som teamet kan behöva stöttning med.

Vi tror att du som söker tjänsten har erfarenhet av arbete på statlig myndighet sedan tidigare, är noggrann och strukturerad i ditt arbete och lyhörd för verksamhetens behov. Du kommer gärna med nya lösningar och idéer på hur myndigheten kan arbeta för att utveckla och driva verksamheten framåt mot dess ändamål. Personen som vi söker är social och har lätt för att skapa goda relationer både internt och externt som en del av arbetet. Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Kravprofil för detta jobb
• Gymnasial eller likvärdig utbildning
• Minst 5 års arbetslivserfarenhet av liknande arbete
• Erfarenhet av administrativ samordning
• Erfarenhet av ärendehantering eller motsvarande
• Mycket goda kunskaper i MS-office paketet
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift

Meriterande

• Att självständigt kunna driva arbetet framåt
• Erfarenhet av arbete inom statlig myndighet

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2016-12-31. Tillträde 2016-08-15.

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 13897LF i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl ( fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer för detta jobb
13897LF

Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.

Kontaktuppgifter för detta jobb
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 13897LF
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@perido.se

Företag
Perido Skills AB

Adress
Perido Skills AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress: rekrytering@perido.se

Jobbnummer
2951850

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido Skills AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido Skills AB: