SigtunaHem söker Förvaltare med samordningsansvar

AB SigtunaHem, Fastighet / Fastighetsskötarjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla fastighetsskötarjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB SigtunaHem, Fastighet i Sigtuna

Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit!

SigtunaHem äger och förvaltar 4 800 lägenheter med hyresrätt i Sigtuna kommun. Vi är ett serviceföretag som erbjuder attraktivt boende och vår verksamhet kännetecknas av långsiktighet och hållbarhet. Vår främsta uppgift är att utveckla trygga och trivsamma boendemiljöer med hög servicegrad. Vi bygger både hyresrätter och bostadsrätter och skapar hållbara, levande och väl fungerande bostadsområden och stadsdelar.


Publiceringsdatum
2021-08-25

Arbetsuppgifter
Som Förvaltare skall du, som en av tre Förvaltare, ha ett helhetsansvar över dina fastigheter. Du skall säkerställa att dina fastigheter förvaltas, underhålls och förädlas på ett optimalt sätt. Du skall aktivt bidra till ett bättre driftnetto för fastigheterna genom att arbeta med intäkter och kostnader för drift, underhåll och planerade aktiviteter. Som Förvaltare är du ansvarig för att det bedrivs ett hållbart fastighetsägarskap och vi vill att du ständigt skall arbeta mot en ökad kundnöjdhet och affärsnytta. I rollens samordningsansvar ingår att utveckla förvaltningen. Du utgör ett kompetensstöd och samordnar arbetet mellan förvaltarna och arbetar aktivt i SigtunaHems utskott för kund- och boservice för en ökad kundnöjdhet.

Arbetsuppgifterna innebär vidare att:
• Upprätta budget och prognoser för varje fastighet och verksamhetsår samt svara för ekonomisk styrning i löpande förvaltning.
• Planerat underhåll och fastighetsrelaterade åtgärder.
• Vara andra linjens support i kundärenden och aktivt bidra till goda kundrelationer. Du använder NKI-verktyg för uppföljning av dina fastigheter.
• Planera och säkerställa genomförande av obligatoriska egenkontroller och andra lagstadgade kontroller kopplade till fastighetsägandet.
• Aktivt bidra till ökad social hållbarhet i SigtunaHems bostadsområden genom löpande samarbete med Hyresgäster, Hyresgästföreningen och andra trygghetsskapande aktörer.


Kvalifikationer
För att lyckas i tjänsten som Förvaltare med samordningsansvar söker vi dig med 4-5 års erfarenhet som Förvaltare eller liknande inom fastighetsbranschen. Utöver din erfarenhet tror vi att har du en eftergymnasial utbildning som Förvaltare, exempelvis YH eller KY-utbildning. Du har en vana av att arbeta i fastighetssystem och Office-paketet samt kan läsa och förstå avtal och dess juridik.

Vi söker vidare dig som tar ansvar för din uppgift, är målinriktad, strukturerad och van att arbeta på ett affärsmässigt sätt. Du planerar, organiserar, prioriterar och arbetar effektivt . Du sätter upp och håller tidsramar, är bra på att samarbeta, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och är kreativ, kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor

Vår vision är att SigtunaHem ska ha Sveriges mest nöjda hyresgäster. För att nå vår vision är det viktigt att du delar SigtunaHems värdeord; Nytänkande, Fokuserade och Tillsammans.

ÖVRIGT
• Vad kan vi erbjuda dig?
SigtunaHem är en del av den svenska allmännyttan och är certifierat för miljö- och kvalitetsledning enligt ISO 14001 och ISO 9001. Vi sitter i fina och ljusa lokaler i Märsta med bara någon minuts promenad från pendelstationen, hit tar du dig enkelt med både pendeltåg och SJ-tåg.

I rollen som Förvaltningssamordnare får du ett fritt och omväxlande jobb där du får stimulerande kontakter och ett härligt gäng arbetskamrater. Vi står inför spännande utmaningar, med både ny- och ombyggnationer, i en av landets snabbast växande och mest attraktiva kommuner med nära till allt.

Vi erbjuder också ett gediget förmånspaket bestående av bland annat flexibla arbetstider, kort dag före röd dag, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, subventionerad naprapat och kompetensutveckling.

Vi strävar efter en jämn ålders- och könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde sker enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AB SigtunaHem, Fastighet

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C59033".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AB SigtunaHem (org.nr 556059-5356), https://sigtunahem.se/om-sigtunahem/jobba-hos-oss/

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
AB SigtunaHem, Fastighet

Jobbnummer
5920310

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB SigtunaHem, Fastighet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB SigtunaHem, Fastighet: