Siemens söker kundtjänstmedarbetare

Skill / Butikssäljarjobb / Finspång
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Finspång, Norrköping, Linköping, Vingåker, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skill i Finspång, Norrköping, Linköping, Katrineholm, Söderköping eller i hela Sverige

Älskar du att hjälpa andra? Just nu söker vi en kundtjänstmedarbetare som ska arbeta med Siemens interna support som alla anställda eller konsulter kontaktar om de behöver hjälp att lösa eller förmedla uppdrag, beställningar och felanmälan.

Om företaget
Siemens Industrial Turbomachinery AB (SIT AB) utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner och ångturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På SIT arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.

Dina arbetsuppgifter
• Ta emot alla samtal som kommer till kundcentertelefon. Hantering av alla ärenden som kunderna lägger i det interna ärendehanteringssystemet. Ärenden kan gälla: beställningar på bud och transporter, flyttar inom företaget, felanmälningar på fastigheter, olika ommöbleringar, beställningar av kontorsstolar, support i olika frågor.
• Siemens kundcenter tar emot samtal, beställningar, felanmälningar även för övriga Siemens, Sverige.
• Personaladministration, konsultregistreringar.
• Ansvarig att platsregistret uppdateras.
• Bereder svårare ärenden från frontline, t ex genom kontakter med andra funktioner och leverantörer.
• Förmedla ärenden vidare från mail och internpost genom registrering i företagets ärendehanteringssystem.
• Ekonomiadministration: Internbokningar från ärendehanteringssystem, fakturahantering samt visst utredningsarbete.
• Diverse administrativa uppgifter som inte hinns med i frontline.


Din profil
Vi söker dig med gymnasieutbildning eller med relevanta erfarenheter. Det är meriterande om du tidigare arbetat som kundtjänstmedarbetare. Du får gärna ha arbetat i ärendehanteringssystem och andra IT-system. Du kommer att arbeta i ett sammansvetsat team där man arbetar med en hög professionalitet och verkar för att hålla en hög kvalitet. Du har goda kunskaper i engelska både i tal och i skrift.
Som person är du strukturerad och stresstålig. Du har god samarbetsförmåga och är bra på att upprätthålla kontakter och relationer samt att du är förtroendeingivande.


Ansökningsförfarande
Start för tjänsten är snarast möjligt. Urval görs löpande, vänta därför inte med din ansökan! Du kan endast ansöka via vår hemsida. www.skill.se. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare David Herrwaldsson 011-19 94 71, david.herrwaldsson@skill.se

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av Rekrytering och Bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Publiceringsdatum
2017-11-15

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-14
Ange följande referens när du ansöker: 2963
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
David Herrwaldsson david.herrwaldsson@skill.se 011-199471

Företag
Skill

Adress
Skill
Värmekyrkan, Källvindsgatan 1
60240 Norrköping

Kontorsadress
Värmekyrkan, Källvindsgatan 1

Jobbnummer
3804814

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skill

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skill: