Shis Bostäder Söker Ekonom Med Fokus På Hyresfrågor
Stiftelsen Hotellhem i Stockholm / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stiftelsen Hotellhem i Stockholm i Stockholm Har du arbetat några år med kundreskontra?
Är du en teamspelare med eget driv som uppskattar att ge service och stöd?
Vill du vara med och utveckla vår hyresadministrativa process?
Välkommen med din ansökan!
Om SHIS Bostäder
SHIS Bostäder är Stockholm stads bostadssociala resurs.
Vårt uppdrag är att erbjuda trygga genomgångsboenden för etablerade och nyanlända stockholmare som av sociala eller ekonomiska skäl befinner sig utanför den ordinarie bostadsmarknaden.
SHIS har 250 engagerade medarbetare, tillsammans arbetar vi med ett 50-tal fastigheter, med cirka 4 200 lägenheter och vi stöttar ett stort antal hyresgäster varje år.
Ditt uppdrag
Du kommer organisatoriskt att tillhöra Ekonomi- och Hyresenheten. Du rapporterar till ekonomichefen för SHIS. Du arbetar nära dina kollegor men ansvarar självständigt för arbetsuppgifter som relaterar till kundreskontran som tillexempel upplägg av nya hyresavtal/abonnemang, hyresaviseringar, betalningspåminnelser och övriga förekommande arbetsuppgifter. Du tar fram underlag och statistik till månadsrapporteringar, du bistår kollegor och andra enheter i SHIS och ger service och stöd inom ditt ansvarområde. Att utveckla SHIS rutiner kopplat till kundreskontra och hyresadministration ingår också i rollen. Under året kommer SHIS att upphandla ett nytt fastighetssystem.
Publiceringsdatum2022-03-18BakgrundVi söker dig som trivs med att ta eget ansvar för ditt arbete, är noggrann och arbetar mål- och resultatinriktat. Du är en god kommunikatör och kan på ett pedagogiskt sätt ge information, både muntligt och skriftligt. Du gillar att arbeta självständigt men även tillsammans med andra. Du har en god analytisk förmåga och du behåller ditt lugn och din struktur även i ett högre tempo.
Vi söker dig med:
- eftergymnasial utbildning inom ekonomi,
- minst två års arbetslivserfarenenhet med kundreskontra och redovisning,
- goda kunskaper i Excel,
- god svenska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har:
- erfarenhet av hyresadministrativt arbete samt arbete med hyresjuridiska frågor,
- erfarenhet av ekonomisystemet ERP/Agresso (Unit 4),
- erfarenhet av fastighetssystem,
- erfarenhet av förändringsarbete/systembyte.
Vi erbjuder dig
SHIS erbjuder ett arbete där du har möjlighet att påverka och utveckla det administrativa arbetet och du är bidrar till SHIS viktiga bostadssociala uppdrag. Du kommer att få en god introduktion och möjlighet att lära känna vår verksamhet genom studiebesök och många kontakter. Hos oss har vi en välkomnande kultur och en trevlig arbetsmiljö. Du arbetar i ett sammanhang med motiverade kollegor som gärna samarbetar och utbyter erfarenheter. Vi erbjuder friskvårdsbidrag, friskvårdstimme och allmänna sociala trivselaktiviteter.
Vi arbetar i trevliga lokaler på Söder, nära Södra station och med närhet till T-bana och bussar.
Tjänsten är på 100 %, det är en tillsvidareanställning men vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Mer information om SHIS finner du på
http://www.shis.seFör frågor om tjänsten, kontakta Monica Fryxå, Ekonomichef 08-508 387 04
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt ök Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStiftelsen Hotellhem i Stockholm
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/1695".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stiftelsen Hotellhem i Stockholm Jobbnummer 6453125
Observera att sista ansökningsdag har passerat.