Shift leader, Front of House, Scandic Klara, heltid

Scandic Hotels AB / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scandic Hotels AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Huddinge, Sollentuna eller i hela Sverige

Mitt i centrala Stockholm ligger Scandic Klara - en lugn oas med vänlig atmosfär. Hos oss står serviceupplevelsen i fokus och vi vet att vägen dit går genom fantastisk personal!

I vår restaurang Stortorget, på innergården, serveras vår frukost, stora konferensluncher och middagar - med en känsla av att sitta på en innergård i Gamla stan.

Hos oss bor man i en lugn och mysig atmosfär men har bruset av Stockholm City och fantastiska Hötorget precis utanför dörren. Under pandemin, har vi dessutom passat på att renovera hela hotellet.

Så älskar du service, mötet med gästen och vill utveckla dina ledaregenskaper i rollen som shiftleader ? Då är du den vi söker!

Varmt välkommen till oss på Scandic Klara!

Nu söker vi en shift leader till hotellet Scandic Klara.

Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Som shiftleader agerar du värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass.

I rollen som Shift leader arbetar du inom ett eller flera ansvarsområden som alla bidrar till gästens helhetsupplevelse. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet!

Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!

Vad innebär rollen som Shift leader?

Du som arbetar som Shift leader inom ansvarsområdet Front of House är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass samt att du leder den daglig driften i receptionen, ser över checklistor, arbetssätt och alltid lär oss av gårdagen. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete, säkerhetsarbete och arbete med försäljning. Arbetet i Front of House innebär att checka in och ut hotellets gäster, hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet Opera, tar hand om hela fakturaförloppet och hanterar administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet.

I rollen som Shift leader har du, förutom att vara en del av driften, den övergripande överblicken över gästflödet och ser tillsammans med teamet till att prioritera arbetsuppgifter så att verksamheten flyter så att gästerna blir nöjda. Du leder och fördelar arbetet och hanterar bemanningen under ditt arbetspass. Vid behov får du utbilda nya medarbetare på hotellet och du avlastar också Service Team Manager med vissa administrativa arbetsuppgifter.

Hotellet har öppet dygnet runt och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i skift (förmiddagar, eftermiddagar och helger).

Din kompetens

För den här rollen krävs att du har tidigare erfarenhet av att jobba i hotellreception, gärna inom Scandic. Förmåga och vilja att arbeta med ett driftsnära ledarskap. Du är trygg i ditt ledarskap och har både integritet och säljdriv. För att passa i rollen tror vi också att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Du är en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet.

Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande.

Information om tjänsten:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet.

Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!

Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2022-02-16

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Scandic Hotels AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Scandic Hotels AB (org.nr 556299-1009), https://www.scandichotels.se/

Arbetsplats
Scandic Hotels Sverige

Jobbnummer
6348498

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scandic Hotels AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scandic Hotels AB: