Settlementspecialist med erfarenhet av Abasec till konsultuppdra

Capega AB / Backofficejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Capega AB i Stockholm, Solna, Botkyrka, Borlänge eller i hela Sverige

Capega söker nu dig som har erfarenhet av settlement och systemplattformen AbaSec. Bolaget som är placerat i centrala Stockholm växer och behöver nu förstärka teamet med en ytterligare medarbetare. Denna tjänst kan passa dig som antingen kan börja nu innan sommaren eller efter beroende på din tillgänglighet och då antingen som konsult i 6 månader eller en direktrekrytering med initial provanställning. Tveka inte att höra av dig för att höra mer om detta låter intressant.

Bolaget är ledande inom sin nisch och präglas av en fin företagskultur och välkomnande och hjälpsam arbetsmiljö.

Publiceringsdatum
2022-05-24

Dina arbetsuppgifter
Ditt huvudfokus kommer vara clearing och settlement av värdepapper samt avstämning av valutakonton och värdepapper. Backoffice-teamet består av 10 personer varav ett antal hanterar settlement av både svenska utländska instrument. Övriga arbetsuppgifter som hanteras av andra kollegor i teamet är bla Corporate Actions, depåadministration och kassahantering.

Bakgrund

Du är en noggrann, ansvarstagande, stresstålig och strukturerad person som trivs med eget ansvar men även att vara en del av ett team varför det är viktigt att du är en tydlig lagspelare som förstår vikten av att hålla hög kvalitet i ditt arbete. Troligen får du energi av att lösa problem och att tidvis arbeta under högt tryck. Då teamet är relativt litet spänner arbetsuppgifterna också mellan dagliga återkommande operationella som att vara delaktig i projektarbete.

Du har erfarenhet av administration av utländska värdepapper, troligen från en mindre fondkommissionär där du fått förståelse för hela flödet - allt från affärsregistrering, valutaväxlingar och avveckling. Därtill har du även goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift. Vi ser gärna att du tidigare arbetat med Investor World. Har du också erfarenhet från systemen AbaSec och Trading Station är detta mycket meriterande.

Om Capega

Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se (http://www.capega.se/) och ta en första kontakt.

Konsult hos Capega

Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension.

För mer information om nya tjänster, besök vår LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/76341207/admin/) eller www.capega.se (http://www.capega.se/)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Capega AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Capega AB (org.nr 559163-0016)

Arbetsplats
Capega

Kontakt
Robert Persson
robert.persson@capega.se
073-158 57 69

Jobbnummer
6678541

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Capega AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Capega AB: