Servicevägledare till Kontaktcenter

Göteborgs stad, Konsument och medborgarservice / Butikssäljarjobb / Göteborg
2015-02-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicevägledare till Kontaktcenter" (publicerad 2015-08-03) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad, Konsument och medborgarservice i Göteborg

"Enklare vardag i en hållbar och öppen stad" är vår vision! Konsument- och medborgarservice målsättning är att underlätta för dig som är boende, besökare eller företagare som behöver kontakta Göteborgs Stad. Vi samordnar och utvecklar service för Göteborgs Stad. Det innebär att vi ansvarar för
Göteborgs Stads kontaktcenter, utveckling av service och e-tjänster, konsumentrådgivning, budget- och skuldrådgivning samt energi- och klimatrådgivning. Dessutom arbetar vi med frågor kring hållbar konsumtion och samordnar Fairtrade City Göteborg. På vår förvaltning är vi drygt 120 medarbetare.

Publiceringsdatum
2015-02-10

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i Göteborgs Stads kontaktcenter som är vägen in till information och vägledning om stadens tjänster för boende, besökare och företagare. Som servicevägledare i en av våra två enheter kommer du att vara en viktig del av stadens satsning på god medborgarservice.

Vi erbjuder våra boende besökare och företagare information och service via telefon, webb och personligt besök. För närvarande ger vi service över telefon på 22 språk och besvarar ca 85 000 samtal per månad. Vi erbjuder också utökade öppettider (vardagar 7-18) samt en enhetlig serviceupplevelse.

Vi erbjuder dig:
• ett kvalificerat arbete med många roliga utmaningar
• ett arbete med utvecklingsmöjligheter
• en kreativ och mångkulturell arbetsplats med positiv stämning och härliga arbetskamrater

Kvalifikationer
Utbildningsbakgrund
Du ska ha gymnasiekompetens.

Du ska ha:
• minst två års erfarenhet av att ge service med telefonen som ditt främsta arbetsredskap. Exempelvis från arbete i kundtjänst, callcenter eller annat likvärdigt.
• vara mycket van vid att arbeta med olika dataprogram samt ha lätt för att lära dig nya program
• snabbt kunna ta till dig skriftlig information, tolka den och förmedla den på ett lättförståeligt sätt.
• vana av informativa kundkontakter.

Som person vill vi att du är:
• serviceinriktad med kunden i fokus
• lyhörd
• kommunikativ
• utvecklingsorienterad
• omvärldsorienterad - intresserad av vad som händer i samhället
• lösningsfokuserad - kunna hantera svåra situationer som ställer krav på snabbt agerande
• intresserad av att arbeta i en miljö som är i ständig förändring, där förutsättningarna ändras ofta

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Det är meriterande med:
• kunskaper om Göteborgs Stads verksamhet och organisation
• Vi ser gärna sökande med språkkompetens utöver svenska och engelska. Främst romani chib, men även övriga minoritetsspråk samt somaliska är meriterande.

ÖVRIGT
Annonsen gäller:
Två tillsvidareanställningar.
Fyra tidsbegränsade anställningar t o m 2015-12-13
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Vi undanber oss vänligt men bestämt samtal från försäljare av ytterligare platsannonser och rekryteringstjänster.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid, individuellt schema mellan 6,45-18,15. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse, upphör: 2015-12-31 . Två tillsvidare tjänster samt 4 tidbegränsade anställningar som sträcker sig tom 2015-12-31.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-24
Ange följande referens när du ansöker: A449925
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Rikard Wikenmark, Enhetschef 031-365 00 54
Anna Skärström, Enhetschef 031-365 00 56

Facklig kontakt
Susanne Aspbäck, Vision 031-365 00 00
Lily Macarena Robles, Vision 031-365 00 00

Företag
Göteborgs stad, Konsument och medborgarservice

Adress
Göteborgs stad, Konsument och medborgarservice
Stadsledningskontoret
40482 GÖTEBORG

Kontorsadress
40482

Jobbnummer
2161391

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad, Konsument och medborgarservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad, Konsument och medborgarservice: