Servicevägledare till Kontaktcenter
Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice / Butikssäljarjobb / Göteborg
2016-08-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicevägledare till Kontaktcenter" (publicerad 2018-12-21) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice i Göteborg "Enklare vardag i en hållbar och öppen stad" är vår vision! Konsument- och medborgarservice målsättning är att underlätta för boende, besökare eller företagare och som behöver kontakta Göteborgs Stad. Vi samordnar och utvecklar service för Göteborgs Stad. Det innebär att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, utvecklar service och e-tjänster, samordnar och utvecklar digitala kanaler, konsumentrådgivning, budget- och skuldrådgivning samt energi- och klimatrådgivning. Dessutom arbetar vi med frågor kring hållbar konsumtion och Fairtrade City Göteborg. Två av våra nyaste uppdrag är att starta ett Romskt informations- och kunskapscenter samt att stötta stadsdelarna i deras arbete att öka göteborgarnas möjlighet till delaktighet och inflytande. På vår förvaltning är vi drygt 130 medarbetare.
Vi erbjuder en arbetsplats med verksamheter i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser. Förvaltningen ligger centralt i Göteborg i trevliga lokaler. Vi har medarbetarförmåner så som friskvårdsbidrag, cykelförmåner med mera.
Publiceringsdatum2016-08-04ArbetsuppgifterGöteborgs Stads Kontaktcenter är vägen in till information och vägledning om stadens tjänster för boende, besökare och företagare. Vi erbjuder våra boende, besökare och företagare information och service främst via telefon men även via webb och personliga besök. För närvarande ger vi service på 22 språk och besvarar ca 85 000 samtal per månad. Vi erbjuder också utökade öppettider (vardagar 7-18) samt en enhetlig serviceupplevelse.
Som servicevägledare i en av våra tre enheter kommer du att vara en viktig del av stadens satsning på god medborgarservice. Vi erbjuder dig ett kvalificerat arbete med många roliga utmaningar och med goda möjligheter att utvecklas i yrkesrollen. Du kommer till en kreativ och mångkulturell arbetsplats med positiv stämning och härliga arbetskamrater.
KvalifikationerVi söker dig som har gymnasiekompetens samt minst två års erfarenhet av liknande arbete, exempelvis från kundtjänst, callcenter eller annat arbete med kundservice via telefon. Har du kunskaper om Göteborgs Stads verksamheter och organisation är det meriterande. Du har förmåga att snabbt söka upp samt ta till dig skriftlig information, tolka den och förmedla den på ett lättförståeligt sätt. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Vi ser också att du har goda kunskaper i engelska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande, främst inom romani chib och somaliska men även inom andra minoritetsspråk. Du ska ha mycket god datorvana samt ha lätt för att lära dig nya program.
Som person vill vi att du är serviceinriktad med kunden i fokus samt att du har en mycket god förmåga att skapa goda relationer med både allmänhet och arbetskamrater. Du är kommunikativ, lyhörd och flexibel. Du är lösningsfokuserad med förmåga att hantera svåra situationer som ställer krav på snabbt agerande. Då du kommer att hantera cirka 160 samtal per dag är det viktigt att du trivs med att arbeta i ett högt tempo i en miljö som är i ständig förändring. Vi ser även att du är omvärldsorienterad med intresse av vad som händer i samhället.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Vi undanber oss vänligt men bestämt samtal från försäljare av ytterligare platsannonser och rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse, upphör: 2017-02-28 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-18
Ange följande referens när du ansöker: A449925 Servicevägledare
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktRikard Wikenmark, Enhetschef 031-365 00 54
Facklig kontaktSusanne Aspbäck, Vision
FöretagGöteborgs stad., Konsument och medborgarservice
AdressGöteborgs stad., Konsument och medborgarservice
Box 113 64
40428 Göteborg
KontorsadressEkelundsgatan 1
Jobbnummer 2978201
Observera att sista ansökningsdag har passerat.