Servicevägledare till Kontaktcenter
Göteborgs stad, Konsument och medborgarservice / Butikssäljarjobb / Göteborg
2013-08-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicevägledare till Kontaktcenter" (publicerad 2015-08-03) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad, Konsument och medborgarservice i Göteborg Konsument och medborgarservice är en förvaltning inom Göteborgs stad. Förvaltningen ska utveckla och leverera bra service till boende, besökare och näringsliv i Göteborgs Stad. Inom förvaltningen finns stadens kontaktcenter med fokus på service via webb och telefon, Konsument Göteborg-organisationen samt en enhet för samordnad utveckling av e-tjänster och service. Förvaltningen har ca 100 anställda.
Publiceringsdatum2013-08-30ArbetsuppgifterDu kommer att arbeta i Göteborgs Stads kontaktcenter som är vägen in till information och vägledning om stadens tjänster för boende, besökare och företagare. Som servicevägledare i en av våra två enheter kommer du att vara en viktig del av stadens satsning på god medborgarservice.
Vi erbjuder våra boende besökare och företagare information och service via telefon, webb och personligt besök. För närvarande ger vi service över telefon på 22 språk. Vi erbjuder också utökade öppettider (vardagar 7-18) samt en enhetlig serviceupplevelse.
KvalifikationerUtbildningsbakgrundDu ska ha gymnasiekompetens.
Du ska ha:
• minst två års erfarenhet av kundtjänst, callcenter eller annat serviceyrke med många kundkontakter
• vara mycket van vid att arbeta med olika dataprogram samt ha lätt för att lära dig nya program
• mycket god kunskap och erfarenhet av sökning och hantering av information
• vana av informativa kundkontakter
• goda kunskaper i svenska och engelska
Som person vill vi att du är:
• serviceinriktad med kunden i fokus
• lyhörd
• kommunikativ
• utvecklingsorienterad
• omvärldsorienterad - intresserad av vad som händer i samhället
• lösningsfokuserad - kunna hantera svåra situationer som ställer krav på snabbt agerande
• intresserad av att arbeta i en miljö som är i ständig förändring, där förutsättningarna ändras ofta
Det är meriterande med:
• Vi ser gärna sökande med finsk, BKS eller somalisk språkkompetens, men även andra språk utöver svenska och engelska är meriterande
• kunskaper om Göteborgs Stads verksamhet och organisation
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Individuellt schema mellan 06:45-18:15 vardagar Fast arbetstid utan möjlighet till flex. Tillsvidareanställning, tillträde: 2013-10-01 Snarast möjligt, upphör: Visstidsanställningarna löper till 2014-05-31
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-09-15
Ange följande referens när du ansöker: A348802
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktRikard Wikenmark, Enhetschef 031-365 00 54
rikard.wikenmark@kom.goteborg.seAnna Skärström, Enhetschef 031-365 00 56
anna.skarstrom@kom.goteborg.seFacklig kontaktSusanne Aspbäck, Vision 031-365 00 27
Niina Jurvelin, Saco 031-365 00 76
FöretagGöteborgs stad, Konsument och medborgarservice
AdressGöteborgs stad, Konsument och medborgarservice
Jobbnummer 1640331
Observera att sista ansökningsdag har passerat.