Servicevägledare med socionomexamen till Kontaktcenter

Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice i Göteborg

Enklare vardag i en hållbar och öppen stad är vår vision! Konsument- och medborgarservices målsättning är att underlätta för boende, besökare eller företagare som behöver kontakta Göteborgs Stad. Vi samordnar och utvecklar service för Göteborgs Stad. Det innebär att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, utvecklar service och e-tjänster, samordnar och utvecklar digitala kanaler samt ger rådgivning inom konsument och budget- och skuldfrågor. Dessutom arbetar vi med frågor kring hållbar konsumtion och Fairtrade City Göteborg.
Två av våra senaste uppdrag är att starta Romano center i Väst samt att stötta stadsdelarna i deras arbete att öka göteborgarnas möjlighet till delaktighet och inflytande.
Sedan årsskiftet 2017 ingår också Göteborgs Stads överförmyndarverksamhet i vår förvaltning.
Vi är drygt 180 medarbetare.
Förvaltningen ligger centralt i Göteborg i trevliga lokaler. Vi har medarbetarförmåner så som friskvårdsbidrag, cykelförmåner med mera.


Publiceringsdatum
2018-12-20

Arbetsuppgifter
Nu söker vi dig som vill erbjuda service och information om äldreomsorgsfrågor via telefon. Du är nyexaminerad eller erfaren socionom som vill bidra till att de äldre får en bättre service, ökad tillgänglighet och trygghet. Som servicevägledare använder du dig av stadens webbplats och verksamhetssystem, bland annat Treserva, för att svara på frågor och hjälpa medborgarna vidare.
I uppdraget ingår ingen handläggning eller myndighetsutövning. Du kommer att besvara mellan 50-80 telefonsamtal under en dag och även vara en resurs i någon av de övriga svarsgrupperna som finns inom kontaktcenter.
Som servicevägledare är du en viktig del i stadens satsning på god medborgarservice. Vi erbjuder dig ett arbete med ett nytt sätt att möta och hjälpa göteborgarna i deras kontakt med äldreomsorgen. Du kommer till en arbetsgrupp som har en fantastisk sammanhållning där humor och glädje har sin självklara plats i vardagen och där ett gott bemötande och hög servicenivå står i centrum.
Förvaltningen ligger centralt i Göteborg i trevliga lokaler. Vi har medarbetarförmåner så som friskvårdsbidrag, cykelförmåner med mera.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen.
Du har förmåga att snabbt söka upp samt ta till dig skriftlig information, tolka den och förmedla den på ett lättförståeligt sätt. Du är van vid att arbeta med olika verksamhetssystem samt ha lätt för att lära dig nya program.
Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Vi ser också att du har goda kunskaper i engelska.

Som person vill vi att du är serviceinriktad med göteborgaren i fokus samt att du har en mycket god förmåga att skapa goda relationer med både de vi är till för och arbetskamrater. Du är kommunikativ, lyhörd och flexibel. Du är lösningsfokuserad med förmåga att hantera svåra situationer som ställer krav på snabbt agerande. Du kommer att hantera cirka 50-80 samtal per dag därför är det viktigt att du trivs med att arbeta i ett högt tempo i en miljö som är i ständig förändring. Vi ser även att du är omvärldsorienterad med intresse av vad som händer i samhället.
Erfarenhet av exempelvis från kundtjänst, callcenter eller annat arbete med kundservice via telefon är meriterande.

ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats med verksamheter i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierade
kompetenser.
Vi vill att konsument- och medborgarservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstidens gång.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Anställning snarast eller efter överenskommelse, upphör: 2019-09-30 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-20
Ange följande referens när du ansöker: A548902
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carin Kling carin.kling@kom.goteborg.se

Företag
Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice

Adress
Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice
Box 113 64
40428 Göteborg

Kontorsadress
Ekelundsgatan 1

Jobbnummer
4521497

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice: