Servicevägledare

Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice i Göteborg

"Enklare vardag i en hållbar och öppen stad" är vår vision! Konsument- och medborgarservice målsättning är att underlätta för boende, besökare eller företagare och som behöver kontakta Göteborgs Stad. Vi samordnar och utvecklar service för Göteborgs Stad. Det innebär att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, utvecklar service och e-tjänster, samordnar och utvecklar digitala kanaler, konsumentrådgivning, budget- och skuldrådgivning samt energi- och klimatrådgivning. Dessutom arbetar vi med frågor kring hållbar konsumtion och Fairtrade City Göteborg. Två av våra nyaste uppdrag är att starta ett Romskt informations- och kunskapscenter samt att stötta stadsdelarna i deras arbete att öka göteborgarnas möjlighet till delaktighet och inflytande. På vår förvaltning är vi drygt 170 medarbetare.


Publiceringsdatum
2018-03-29

Arbetsuppgifter
Vill du vara med och arbeta i en verksamhet som har de mest nöjda medarbetarna i Göteborgs stad?
Göteborgs Stads Kontaktcenter är vägen in till information och vägledning om stadens tjänster för boende, besökare och företagare. Vi erbjuder information och service främst via telefon men även via webb och personliga besök. För närvarande ger vi service på 25 språk och besvarar ca 85 000 samtal per månad. Vi erbjuder också utökade öppettider (helgfria vardagar 7-18) samt en enhetlig serviceupplevelse.
Nu söker vi nya medarbetare att dela vardag med oss. Du kommer till en arbetsgrupp som har en fantastisk sammanhållning där humor och glädje har sin självklara plats i vardagen och där ett gott bemötande och hög servicenivå står i centrum.
Är du intresserad av din omvärld och tycker om att ha kontakt med många olika människor i ett högt tempo så kanske detta är arbetsplatsen för dig.
Som servicevägledare kommer du att vara en viktig del av stadens satsning på god medborgarservice och vi erbjuder dig ett kvalificerat arbete med många roliga utmaningar och goda möjligheter att utvecklas i yrkesrollen.
När vi nu expanderar och startar upp en ny svarsgrupp riktad mot förskola och skola behöver vi stärka upp alla våra svarsgrupper med nya medarbetare.
Vi erbjuder 9 tillsvidareanställningar och 5 tidsbegränsade tjänster som sträcker sig till 2018-12-31.
Du kommer att ingå i Göteborgs Stads kundtjänst där vi, förutom att bemanna stadens huvudnummer 031-365 00 00 och den nya svarsgruppen, även har svarsgrupper för stadens idrottsanläggningar, parkeringar, stadsbyggnation, gator och torg etc.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasiekompetens samt minst två års erfarenhet av liknande arbete, exempelvis från kundtjänst, callcenter eller annat arbete med kundservice via telefon.
Har du också tidigare kunskaper om Göteborgs Stads verksamheter och organisation är det meriterande.
Du har förmåga att snabbt söka upp samt ta till dig skriftlig information, tolka den och förmedla den på ett lättförståeligt sätt. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Vi ser också att du har goda kunskaper i engelska.
Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Då Göteborg är ett finskt förvaltningsområde så ser vi gärna sökanden med finska språkkunskaper särskilt.
Du ska också ha mycket god datorvana samt ha lätt för att lära dig nya program.

Som person vill vi att du är serviceinriktad med kunden i fokus samt att du har en mycket god förmåga att skapa goda relationer med både allmänhet och arbetskamrater. Du är kommunikativ, lyhörd och flexibel. Du är lösningsfokuserad med förmåga att hantera svåra situationer som ställer krav på snabbt agerande. Då du kommer att hantera cirka 160 samtal per dag är det viktigt att du trivs med att arbeta i ett högt tempo i en miljö som är i ständig förändring. Vi ser även att du är omvärldsorienterad med intresse av vad som händer i samhället.
Självklart delar du förvaltningens och stadens förhållningssätt: Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.

ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats med verksamheter i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser. Förvaltningen ligger centralt i Göteborg i trevliga lokaler. Vi har medarbetarförmåner så som friskvårdsbidrag, cykelförmåner med mera.
Vi vill att konsument- och medborgarservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Utöver de 9 tillsvidaretjänsterna rekryteras också 5 visstidstjänster tom 18-12-31 Tillträde snarast eller enligt överenskommelse, urval kommer att ske löpande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-15
Ange följande referens när du ansöker: A625563
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Skärström anna.skarstrom@kom.goteborg.se
Rikard Wikenmark rikard.wikenmark@kom.goteborg.se

Företag
Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice

Adress
Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice
Box 113 64
40428 Göteborg

Kontorsadress
Ekelundsgatan 1

Jobbnummer
4054135

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice: