Servicetjänsteman, Umeå

Skatteverket / Administratörsjobb / Umeå
2014-03-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicetjänsteman, Umeå" (publicerad 2015-12-30) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå, Lycksele, Kramfors eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som servicetjänsteman innebär att du är placerad vid en sektion där du tillsammans med dina kollegor arbetar med post och diarieföring/arkiv med tillhörande administration. I arbetsuppgifterna ingår också hantering av tjänstebilar, kontorsservice samt godshantering där tunga lyft förekommer.

Som medarbetare inom internservice bidrar du aktivt till hög kvalitet och service i våra leveranser. Vi arbetar gränsöverskridande med andra orter inom internservice.

På kontoret i Umeå är vi totalt ca 200 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en avslutad gymnasieutbildning med godkända betyg

• har B-körkort och körvana

• har god datorvana

• är noggrann och har ordningssinne

• skapar goda relationer

• har god kommunikationsförmåga

• är initiativtagande och serviceinriktad

• kan planera och organisera

• uttrycker dig väl i tal och skrift

• har personlig mognad

Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av liknande arbete på Skatteverket. Det är även meriterande om du har annan relevant och aktuell arbetslivserfarenhet samt om du har erfarenhet av arbete i reception eller kundtjänst.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Anställningen är en tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning tillämpas.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2014-03-20

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Fröberg, sektionschef 010-573 97 44
Linda Elg, HR-konsult 010-5745766 linda.elg@skatteverket.se
Susanne O'Konor, facklig kontaktperson SACO 010-574 85 55
Margareta Karlsson, facklig kontaktperson ST 010-573 97 26

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1814118

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: