Servicetjänstemän, Östersund

Skatteverket / Kontorsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Östersund, Strömsund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".

I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.I rollen som servicetjänsteman tillhör du avdelningen för verksamhetsstöd, där vi levererar tjänster inom områdena personal, inköp, ekonomi och internservice.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Ditt nya jobb innebär att

du arbetar med utskriftshantering men att du vid behov kommer att hjälpa till med sektionens gemensamma arbetsområden såsom diarium, post och arkiv med tillhörande adminstration. Vi lägger därför stor vikt vid din samarbetsförmåga och flexibilitet.

Du bidrar aktivt till hög kvalitet och service i våra leveranser. Vi arbetar gränsöverskridande med andra orter inom internservice.

Vi söker dig som

• har relevant gymnasieutbildning  
• god datorvana
• god erfarenhet av en serviceinriktad roll 
• skapar goda relationer och har mycket god samarbetsförmåga
• har god kommunikationsförmåga och uttrycker dig väl muntligt och skriftligt
• är initiativtagande och serviceinriktad
• är ordningsam och strukturerad
• uppnår fastställda arbetsmål

Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter från Skatteverket. Det är även meriterande med erfarenhet från utskriftshantering och diarieföringar på annan myndighet.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Tjänsten är en visstidsanställning på ett år med möjlighet till förlängning. Vi kan komma att tillämpa sex månaders provanställning.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

Välkommen med din ansökan till oss senast den 29 augusti! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2012-08-14

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marianne Vahlberg, Distriktschef, 010-5738736
Theresa James, HR-Konsult, 010-5749364
Anders  Tell, ST, 010-5776349
Jens Nordin, SACO, 010-5776329

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1313229

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: