Servicetjänsteman med IT kompetens

Skatteverket / Receptionistjobb / Sundbyberg
2022-04-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicetjänsteman med IT kompetens" (publicerad 2022-10-05) ⬅️


Visa alla receptionistjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Sundbyberg, Solna, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Trivs du bäst med mycket eget ansvar i en varierad vardag där ingen dag är den andra lik? Vi söker dig som gör det där lilla extra, är serviceinriktad, har öga för detaljer och dessutom bidrar med en positiv inställning till din omgivning.

Var med och gör samhället möjligt!

Om jobbet
Som servicetjänsteman arbetar du tillsammans med dina kollegor i huvudsak med service och tillhörande administration på kontoret. Du hanterar AV-teknik och fungerar som lokalt teknikstöd. Det ingår även att du hanterar felanmälningar, beställningar, bilar, post, godshantering och bemannar servicehub. Tunga lyft kan förekomma.

Kontakten med kontorets medarbetare är din vardag och du bidrar till hög kvalitet, har blicken och känslan och har förmågan att leverera förstklassig service. Kvälls- och helgarbete kan förekomma.

Du arbetar på en sektion tillhörande Kontorsserviceenheten, Administrativa avdelningen med placering i Sundbyberg. Sektionen har även medarbetare på kontoren i Nyköping och Uppsala.

Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du:

- ha stor vana och öga för att se vad som behöver göras och kunna ha flera uppgifter parallellt
- kunna ta ansvar för dina arbetsuppgifter och driva arbetsdagen framåt
- ha en positiv och engagerad attityd
- vara social och kunna bemöta kunder samt medarbetare på ett professionellt sätt med hög servicenivå
- ha god kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska

Du ska även ha:

- en avslutad två eller treårig gymnasialutbildning med godkända betyg
- minst ett års aktuell och relevant erfarenhet av service i kontor- eller hotellmiljö som arbetsgivaren bedömer som relevant
- aktuell erfarenhet av konferensteknik eller som supporttekniker/teknikstöd som arbetsgivaren bedömer som relevant
- körkort klass B



Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2022-04-25

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skatteverket

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/327".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skatteverket (org.nr 202100-5448)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Elisabeth Ymsjö Sjögren, Rekryterande chef
010-5742557

Jobbnummer
6572307

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: