Servicetjänsteman, Internservice Eskilstuna

Skatteverket / Administratörsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Eskilstuna, Västerås, Strängnäs, Enköping, Katrineholm eller i hela Sverige

Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.

Dina arbetsuppgifter som servicetjänsteman innebär att du är placerad vid en sektion där du tillsammans med dina kollegor arbetar med post och diarieföring/arkiv med tillhörande administration. I arbetsuppgifterna ingår också hantering av tjänstebilar, arbetsplatsservice samt godshantering där tunga lyft förekommer. Sektionen har verksamhet på 3 orter Eskilstuna, Karlstad och Örebro vilket innebär att du behöver vara beredd på att åka till de andra orterna vid behov, för att utföra dina arbetsuppgifter.



Som medarbetare inom internservice bidrar du aktivt till hög kvalitet och service i våra leveranser. Vi arbetar gränsöverskridande med andra orter inom internservice.

På Skatteverket i Eskilstuna arbetar ca 130 medarbetare.



Vi erbjuder dig en arbetsplats

med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

som är till nytta för medborgare och företag

med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

med en god balans mellan arbete och fritid.



Vi söker dig som

har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter på Skatteverket

har kunskap och erfarenhet av diarieföring och dokumenthantering inom Skatteverket

har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta teambaserat

har B-körkort och god körvana

har en avslutad gymnasieutbildning med godkända betyg

är serviceinriktad och inger förtroende

är flexibel

har personlig mognad

har ett strukturerat arbetssätt



Det är meriterande om du har en avslutad gymnasieutbildning med godkända betyg samt om du innehar B-körkort. Det är även meriterande om du har aktuell erfarenhet av arbete som servicetjänsteman, vaktmästare, eller registrator med liknande arbetsuppgifter.



Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tidsbegränsad tom september 2018.



Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Varaktighet, arbetstid
Visstid 100%

Publiceringsdatum
2018-05-17

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann-Sophie Ingemarsson, Sektionschef 010-572 29 40
Jonas Mellberg, HR-Konsult 010-572 42 92
Katarina Olofsson, Facklig kontaktperson ST 010-574 97 23
Eva Eriksson, Facklig kontaktperson SACO 010-574 84 74

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Careliigatan 2
63107 eskiltuna

Kontorsadress
Careliigatan 2

Jobbnummer
4149417

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: