Servicetjänstemän inom internservice, Härnösand

Skatteverket / Administratörsjobb / Härnösand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Härnösand, Mark, Kramfors, Timrå, Sundsvall eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Härnösand, Mark, Kramfors, Sundsvall, Sollefteå eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".

I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Dina arbetsuppgifter som servicetjänsteman innebär att du arbetar med utskriftshantering. Vid behov hjälper du till med sektionens gemensamma arbetsområden såsom skanning, diarium, post och arkiv med tillhörande administration. Du bidrar aktivt till hög kvalitet och service i våra leveranser och vi lägger stor vikt vid din samarbetsförmåga och flexibilitet. Vi arbetar gränsöverskridande med andra orter inom internservice. De flesta som arbetar med utskriftshantering är placerade i Östersund. 

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som  

• har avslutad gymnasieutbildning eller aktuell erfarenhet av liknande arbete
• har god datorvana
• skapar goda relationer och har mycket god samarbetsförmåga
• har god kommunikationsförmåga och uttrycker dig väl muntligt
• är initiativtagande och serviceinriktad
• är ordningssam och strukturerad
• uppnår fastställda arbetsmål
• är prestigelös och stabil.

Det är meriterande om du har arbetat med utskriftshantering, skanning, diarium, post, arkiv och grundläggande administration, gärna inom Skatteverket.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Anställningarna avser två tidsbegränsade visstidsanställningar på sex månader med start så snart som möjligt.  

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2012-09-26

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carina Sjöberg, Sektionschef, 010-576 06 15
Anna  Wall Andersson, Medarbetare, 010-572 30 02
Margareta Karlsson, ST, 010-573 97 26
Thomas Karlsson, SACO, 010-573 87 83
Hanna Håkansson, HR-konsult, 010-574 95 51

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1349812

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: