Servicetjänsteman

Skatteverket, IT/STÖD, Administrativa avdelningen, Dokumentenhet / Administratörsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket, IT/STÖD, Administrativa avdelningen, Dokumentenhet i Falun, Solna, Stockholm, Härnösand, Göteborg eller i hela Sverige

Som servicetjänsteman arbetar du med inkomna handlingar till Skatteverket och utlämnande av allmän handling.

Det krävs noggrannhet, servicekänsla och kunskap om organisationen som helhet. Var med och gör samhället möjligt!

Om jobbet
Din huvudsakliga arbetsuppgift är utlämnade av allmän handling.
Andra arbetsuppgifter som tillkommer är dokumenthantering såsom postöppning av inkomna handlingar, skanna handlingar och preparera handlingar till inläsningscentral.

Du tillhör Dokumentenheten på Administrativa avdelningen, med placering i Falun.

Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du:

- ha ett gott bemötande och vara förtroendeingivande
- vara ansvarstagande och ha en god samarbetsförmåga internt och externt
- vara noggrann
- har en god kommunikativ förmåga och uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Du ska även ha:

- gymnasieexamen från gymnasieskola eller annan motsvarande relevant utbildning
- några års erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer relevant
- goda allmänna kunskaper inom informationsteknik.

Det är även önskvärt att du har tidigare erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter på
Skatteverket eller annan myndighet.

Bra att veta
Anställningen är vikariat t.o.m. Maj 2023.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning

Publiceringsdatum
2021-10-29

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skatteverket, IT/STÖD, Administrativa avdelningen, Dokumentenhet

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/1202".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skatteverket (org.nr 202100-5448)

Arbetsplats
Skatteverket, IT/STÖD, Administrativa avdelningen, Dokumentenheten

Kontakt
Johan Ekström, HR-specialist
Johan.ekstrom@skatteverket.se

Jobbnummer
6078906

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket, IT/STÖD, Administrativa avdelningen, Dokumentenhet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket, IT/STÖD, Administrativa avdelningen, Dokumentenhet: