Servicetekniker inom IT för spännande uppdrag
Komet Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2012-06-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicetekniker inom IT för spännande uppdrag" (publicerad 2012-09-26) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Komet Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige Advance AB är ett fristående svenskt företag som erbjuder IT-lösningar som en tjänst, även kallat Cloud Computing eller ASP. Företaget, som är en av de ledande aktörerna i Sverige inom detta område, har sitt huvudkontor i Göteborg och omsatte 2009 ca 85 MSEK. Advance har även en konsultorganisation med tekniska konsulter och projektledare med lång erfarenhet och hög kompetens. Advance har egna kontor i Stockholm och Göteborg och bedriver verksamhet i såväl Sverige som ute i Europa. För mer information, se
www.advance.se.Advance AB är ett fristående svenskt IT-företag som har 10 års erfarenhet av att leverera applikationer och funktioner inom IT som en tjänst, även kallat Cloud Computing eller ASP (Application Service Provider). Advance har sitt huvudkontor i Göteborg och ett lokalkontor i Stockholm. Verksamheten bedrivs i huvudsak i Norden men även i Tyskland och Storbritannien. För Advance räkning söker Komet en servicetekniker.
Som servicetekniker hos Advance arbetar du på plats ute hos deras kunder. En stor andel av Advance kunder finns inom sjukvården. Din roll kommer att vara som problemlösare och arbetet innefattar mycket kundkontakt. Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande men kommer bl.a. att innefatta:
• Vid nya kunder utföra inventering av PC:s, skrivare, kopiatorer m.m. och eventuellt komma med förslag på vad som behöver uppdateras/köpas in
• Se till att IT-infrastrukturen fungerar i samband med flytt
• Lägga upp nya användare och installera datorer, skrivare m.m. åt nyanställda
• Felsökningar på back-uper
• Lösa kundens alla tänkbara problem som kan uppstå i deras IT-miljö
Är du den vi söker?
Du som söker denna tjänst är genuint teknikintresserad samtidigt som du är serviceinriktad och inser vikten av att göra en kund nöjd. Du har som lägst gymnasieutbildning med inriktning IT. Som person är du lösningsorienterad och professionell i din framtoning. Du trivs med att arbeta i olika miljöer och att få rycka ut med kort varsel. Körkort B är ett krav. Tillgång till bil är ett plus.
Du har kunskap och erfarenhet av:
Active Directory (AD)
Windows server 2003 (2008)
Skrivarhantering
Klienthantering, feta PC
Vi ser det som meriterande om du även har kunskap om Citrix, klienthantering (tunna klienter), brandvägg, switch och kommunikationslänkar, Microsoft SQL Server, Exchange, sjukvård och IT inom sjukvård.
Information om uppdraget:
Start: augusti 2012
Omfattning: heltid
Varaktighet: 6 månader med goda chanser till förlängning
Arbetstider: 8.00-17.00
Lön: enligt överenskommelse
Detta är ett uppdrag som ingår i Komets uthyrningsverksamhet, vilket innebär att du kommer att vara anställd av Komet, men arbeta ute hos kund. För rätt person finns goda möjligheter att bli anställd direkt av kunden.
Publiceringsdatum2012-06-19Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-07-19
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKC-LB, 020-25 26 00
FöretagKomet Sverige AB
AdressKomet Sverige AB
Jakobsbergsgatan 22
11144 Stockholm
Övriga kontaktuppgifterÖppnas i nytt fönster
Jobbnummer 1276651
Observera att sista ansökningsdag har passerat.