Servicespecialister sökes till Kontaktcenter

Trollhättans Kommun / Administratörsjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trollhättans Kommun i Trollhättan

Vi är stolta över Trollhättans Stads över 5 000 medarbetare, som varje dag gör en positiv skillnad i våra invånares liv och är med och utvecklar stadens hållbarhet och livskraft. Vi drivs och motiveras av ledorden Mod, Delaktighet, Nytänkande och Handlingskraft. Här finns en spännande utveckling där du kan vara med och göra vår stad ännu bättre.

Om Kontaktcenter
Kontaktcenter är vägen in till Trollhättans Stad.

Genom vårt kontaktcenter ökar vi tillgängligheten för att i hög grad kunna ge svar på frågor och ärenden redan vid första kontakten. Det ska vara enkelt att kontakta oss, såväl via telefon och digitala kanaler som via besök. Kontaktcenter ska säkerställa en snabb och enhetlig service med god kvalitet oavsett ärende.

Nu växer vi och några av oss lite mera då tjänsterna består av två föräldravikariat, så därför behöver vi utöka vårt gäng med fler kompetenta kollegor som vill bidra till en god kultur. För oss betyder det att vi har tillit till varandra, är varandras backup där vi stärker och stöttar varandra och att vi har balans mellan arbetsliv och privatliv.

Hos oss har vi ett arbetsklimat som gör att våra olika kompetenser kommer till sin rätt, där vi delar med oss av vår kunskap och provar nya sätt att arbeta. Som servicespecialist hos oss finner du inte bara ett roligt jobb, du får på köpet ett gäng fantastiska kollegor att arbeta tillsammans med! Vi kan erbjuda dig ett spännande och varierande arbete med frihet under ansvar och möjligheter till kompetensutveckling. Vi är måna om att du mår bra och som en del i detta erbjuder vi friskvårdstimme samt friskvårdsbidrag.

Vår enhet och föräldravikariatens arbetsuppgifter
De två föräldravikariaten har olika riktningar som innebär att:
• Ett vikariat har ett större ansvar för de ärenden som enheten utför åt vår interna samverkanspartner Samhällsbyggnadsförvaltningen. Här finns redan ett stöd inom enheten av två riktade befintliga servicespecialister. Att vara riktad innebär ett ansvar för samverkan med kontaktpersoner inom Samhällsbyggnadsförvaltningen avseende enhetens ärendehantering.
• Ett vikariat har en generalistroll som innebär utförande av ärendehantering för samtliga förvaltningar och samverkan med de övriga servicespecialisterna för att utföra ärendehantering.

Oavsett riktning innefattar servicespecialistens arbetsuppgifter att besvara frågor, förmedla information och vägleda utifrån en generell kommunkunskap. Vidare ingår vissa administrativa uppgifter. Ni kommer att utföra era arbetsuppgifter genom flera servicekanaler där telefon är vårt huvudsakliga verktyg. Vårt arbete sker i samtliga servicekanaler och vi roterar mellan våra olika funktioner/tjänster. Arbetet förutsätter god datorvana och att ni är bekväma i att hantera datorer och systemstöd. Parallellt som ni söker information och registrerar ärenden hanterar ni de medborgare som finns i aktuell servicekanal exempelvis telefon, chatt eller reception.

Kvalifikationskraven :
• Absolut krav arbetslivserfarenhet minst 3 år i ett kontaktcenter/kundtjänst eller likvärdig enhet som av arbetsgivaren bedöms relevant för tjänsten. Det innebär att minst 3 års erfarenhet av arbete med ärendehantering och att självständigt kunna lösa ärenden. Något som innebär säkerställande av ärende genom följdfrågor, informationssökning i olika system, att ge information, råd, upplysning och hänvisning samtidigt dokumentera i ärendehanteringssystem. Det innebär erfarenhet av följande servicekanaler telefoni, chatt, e-post, personligt bemötande/besökare. Kunskap och erfarenhet av förbättringsarbete i ärendehantering tex utveckling av standardiserade arbetssätt och rutiner. Både utifrån ett individuellt förbättringsarbete som i samverkan med andra.
• Absoluta krav, god dokumenterad systemvana, erfarenhet av att registrera och arbeta med ärenden i flertalet system.
• Absolut krav gymnasieutbildning.
• Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
• Grundläggande kunskaper i engelska i både tal och skrift.

Meriterande är:
• Meriterande är arbetslivserfarenhet av utvecklingsarbete i ärendehantering och/eller systemhantering.
• Meriterande är arbetslivserfarenhet av ärendehantering inom tex samhällsbyggnadsförvaltning
• Meriterande språk är finska, somaliska, arabiska och bosniska/serbiska

För att lyckas och trivas i våra arbetsuppgifter behöver du ha en genuin känsla för service och vara duktig på att skapa goda relationer med din omgivning. Du är trygg i dig själv och bekväm med att hantera många arbetsuppgifter samtidigt, ibland i pressade situationer, och fortfarande uppträda professionellt och fokuserat. Att arbeta lösningsorienterat och ha förmågan att ta in och processa information snabbt och förmedla den vidare på ett pedagogiskt sätt är något du behärskar väl. Du är noggrann och kvalitetsmedveten och arbetar fokuserat för att uppnå verksamhetens mål samtidigt som du bidrar till utvecklings- och förändringsarbete. Vi ser även att du är nyfiken till din natur och har siktet inne på att utveckla både dig själv, rollen som servicespecialist och vårt Kontaktcenter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons!

Trollhättan är en stark och attraktiv kommun som ska bli större. I dag har vi passerat 59 000 invånare och vi har siktet inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans Stad arbetar vi med att skapa förutsättningar för detta. Vi är över 5 000 medarbetare och våra 350 olika yrken bidrar på olika sätt med att ge service och underlätta en bra vardag för våra invånare - nu och i framtiden. Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund.

Trollhättans Stad tillämpar rökfri arbetstid.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning till

Publiceringsdatum
2022-11-21

Ersättning
Fast Lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Trollhättans kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/622".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Trollhättans kommun (org.nr 212000-1546)

Arbetsplats
Trollhättans Stad

Kontakt
Jenny Eisfeldt Nystedt, Chef Kontaktcenter
0520-495010

Jobbnummer
7187610

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trollhättans Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trollhättans Kommun: