Servicesäljare

Hedin Göteborg Bil AB / Kundservicejobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hedin Göteborg Bil AB i Uppsala, Enköping, Järfälla, Danderyd, Norrtälje eller i hela Sverige

Vill du vara en del av Mercedes-Benz?
Hedin Bil är en auktoriserad återförsäljare av Mercedes-Benz, ett varumärke som står för b.la. prestige, racing, komfort, kvalitet, och lyx med allt från transportbilar till prestandabilar från AMG. Vi bygger en ny innovativ anläggning med smarta lösningar som är omvälvande för fordonsbranschen, dessutom vill vi integrera detta med ett team som ska efterlikna ett Formula 1 team, där alla arbetar synkroniserat samt säkerställer att vi får ut bilen på banan igen, i syfte att placera oss på en första pallplats. Du kommer att fortlöpande utbildas och få ett "mindset" som ekar Mercedes-Benz när du väl nått mållinjen.

Publiceringsdatum
2023-09-14

Dina arbetsuppgifter
Som Servicesäljare kommer du att vara en lika viktig del av verksamheten som de övriga i teamet. Du är en strateg i maskineriet som säkerställer att flödet är optimalt. Uppföljning med kund, arbetslaget samt följa rutiner enligt process, från telefonsamtal till inbokning > mottagning> intern uppföljning> kvalitetssäkring> utlämning> extern uppföljning. När du är en del av teamet kommer din primära uppgift bli att skapa förutsättningar för kunden och teamet, säkerställa att b.la. kunden mottas på ett passande sätt, arbetsorder upprättas enligt rutin, reservdelar beställs i tid, hålla avtalad tidsplan och utföra kvalitetskontroll på det egna utförda arbetet. Likt ett F1 team behöver vi agera samt verka för varandra, samtidigt som vi gör det med glädje och passion.

• Bidra till en kreativ och positiv arbetsmiljö som präglas av ömsesidig respekt och samverkande mellan kollegor.

• Följa upp så att effektivitet, lönsamhet och kvalitet uppnås i alla led, från första kontakt med kund till slutlig leverans.

• Förklara olika val av åtgärder och presentera olika alternativ utifrån kundens behov.

Nyckelkompetenser/förmågor:

• Gymnasieutbildning Fordonsteknisk utbildning eller motsvarande
yrkesutbildning

• Ett par års erfarenhet inom service och försäljningsinriktade arbetsuppgifter, där du uppvisat en god social förmåga, god samarbetsförmåga och levererat kundnöjdhet

• God dator- och telefonvana

• B-körkort

• Förståelse för service och har inställningen att hitta de bästa kvalitativa lösningarna för kund & arbetslag

• Fokuserad och målmedveten med ambitionen att bli professionell

Varför jobba med oss?
Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja - vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft.

Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldralön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinbil.se (http://www.hedinbil.se/)

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hedin Göteborg Bil AB (org.nr 556061-3456), https://www.hedinbil.se/

Arbetsplats
Hedin Bil

Kontakt
Sahand Fayzi
sahand.fayzi@hedinbil.se
0725198097

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar där Hedin Göteborg Bil AB varit leverantör

Jobbnummer
8112633

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hedin Göteborg Bil AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hedin Göteborg Bil AB: